مقایسه کارکرد پکیج برقی و گازی

در این مطلب به مقایسه کارکرد پکیج برقی و گازی می پردازیم. به نظر شما کدام یک از این پکیج‌ ها مناسب‌ تر هستند؟ هر دو نوع پکیج برقی و گازی جهت گرم کردن آب مورد نیاز و تامین سیستم گرمایشی استفاده می‌ شود. قطعاً پس از مدتی استفاده، نیاز به سرویس دوره‌ای پکیج دارند که می‌ توانید با مراجعه به مکان‌ هایی مانند تعمیر پکیج در شرق تهران یا تعمیر پکیج در غرب تهران این کار را انجام دهید. اما تفاوت مهم و اصلی بین این دو نوع پکیج در نحوه گرم کردن آب می‌ باشد که نوع گازی با استفاده از گاز و نوع برقی با استفاده از جریان برق این کار را انجام می‌ دهد. در این مقاله تفاوت بین پکیج برقی و گازی را بررسی می‌ کنیم.

تفاوت پکیج برقی و گازی

برای آنکه بهتر به تفاوت بین این دو پکیج پی ببریم، عملکرد هر دو پکیج را به صورت جداگانه بررسی می‌ کنیم:

  1. عملکرد پکیج برقی

پکیج‌ های برقی تقریباً کارکرد مشابه با پکیج‌ های گازی دارند. سرویس دوره‌ای پکیج برای پکیج برقی و گازی انجام می‌ شود. تفاوت این دو نوع پکیج در نوع ورودشان می‌ باشد. پکیج‌ های برقی معمولاً مناسب مکان‌ هایی هستند که احتمال نشت گاز در آنجا وجود دارد یا مثلاً امکان لوله کشی گاز سخت است. علاوه بر آنکه سوخت مورد نیاز برای تامین گرمایش مورد نیاز برق است. در واقع وظیفه اصلی پکیج برقی و گازی تامین کردن گرمای آب است که این گرمایش مطابق با دمای تنظیم شده دستگاه می‌ باشد. یعنی اگر دمای محیط کمتر باشد، شما می‌ توانید با تنظیم کردن دستگاه آب بیش تری را گرم کنید. ترموستات در این حالت یک سیگنال به دستگاه انتقال می‌ دهد و جریان برق با گرم کردن المنت‌ ها آب را گرم می‌ کند.

آب گرم شده نیز با استفاده از سیستم لوله کشی به رادیاتورها وارد می‌ شود و گرمای لازم به محیط انتقال داده خواهد شد. نهایتاً آب در داخل رادیاتور گرمای خودش را کاملاً از دست داده و مجدداً برای گرم شدن مجدد به داخل پکیج برمی‌ گردد.

مقایسه کارکرد پکیج برقی و گازی

  1. عملکرد پکیج گازی

این نوع از پکیج‌ ها دارای سیستم لوله کشی هستند و پس از مدتی مصرف نیاز به سرویس دوره‌ای پکیج دارند. عملکرد آنها نیز به این شکل است که وقتی شیر آب را باز می کنید، سنسور خاص پکیج باز شدن شیر را تشخیص می‌ دهد. سپس جرقه زن مشعل را روشن کرده، مبدل‌ های داخل پکیج موجب گرم شدن آب خواهند شد. در داخل این نوع پکیج‌ ها واحد کنترلی قرار دارد و بسیاری از کار های سیستم از جمله کنترل کردن دما، کنترل جرقه و جریان گاز را انجام می‌ دهد. در واقع کار این واحد حفظ کردن ایمنی پکیج می‌ باشد. اگر در این نوع پکیج‌ ها نشتی ایجاد شود، سیستم به طور کاملاً اتوماتیک خاموش شده و جریان گاز نیز قطع خواهد شد.

در واقع می‌ توان گفت که اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین تفاوت بین پکیج برقی و گازی، نوع سوخت مورد نیازشان است. که نوع پکیج‌ های گازی صدای بیش تری دارند و ممکن است آلاینده‌ های گازی را نیز تولید کنند. اما نوع پکیج‌ های برقی از جریان الکتریکی جهت تامین کردن حرارت به جای پروسه احتراق استفاده می‌ کنند و عملکرد آنها بسیار ساده و راحت می‌ باشد. از طرفی جهت گرم کردن آب به هیچ محیط تخصصی نیاز ندارند. اما راه اندازی کردن آنها باید توسط یک فرد ماهر و با تجربه انجام شود. چون این نوع پکیج‌ ها هیچ سیستم احتراقی ندارند، بنابراین عمر قطعات داخلی آنها بیشتر است و مدت زمان بیش تری می‌ توانید از یک پکیج برقی مناسب استفاده کنید. این موضوع به ویژه برای استفاده‌ های مداوم و مکرر اهمیت بالایی دارد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله مقایسه کارکرد پکیج برقی و گازی را بررسی کردیم. هر دو نوع این پکیج‌ ها وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارند و پس از مدتی باید سرویس دوره ای پکیج برای آن ها انجام شود. تفاوت‌ هایی نیز با یک دیگر دارند که نمونه‌ هایی از این آن ها را توضیح دادیم. در سایت امیر3سوت بیش تر با سرویس دوره‌ ای پکیج، تفاوت بین پکیج برقی و گازی، استفاده از خدمات نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران و غیره آشنا شوید.