تعمیر و سرویس فن کویل

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا دستگاه‌هایی به میان بیایند که می‌توانند به‌طور هم‌ زمان برای گرم کردن و سرد کردن فضا مورد استفاده قرار بگیرند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به فن‌کویل اشاره کرد. فن‌کویل درواقع دستگاهی می‌باشد که جهت تولید گرما در فصول سرد و همچنین تولید سرما در تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.  آب گرم و یا سرد موجود در چیلر به واسطه پمپ به فن‌کوئل می‌رسد و با عبور از آن هوای گرم و یا سم را وارد محیط می‌ شود. به‌طور معمول فن‌ کوئل‌ ها در زیر پنجره‌ها نصب می‌شوند. تعمیر و سرویس و فن‌کویل ازجمله اقداماتی است که حتما باید به آن توجه ویژه‌ای شود. شما بایستی هر چند وقت یک‌بار جهت سرویس دوره‌ای این دستگاه اقدام کنید تا بتوانید از وارد شدن خسارت زیاد به آن جلوگیری نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد تعمیر و سرویس فن کویل توضیحات کامل‌تری را به شما ارائه دهیم.

اهمیت سرویس فن‌ کویل‌

همان‌طور که گفته شد، فن‌ کویل‌ ها در حال حاضر جزو کاربردی‌ ترین قسمت‌های دستگاه تهویه مطبوع هستند که می‌توانند باعث گرم شدن و یا سرد شدن محیط اطراف ما شوند. در این قسمت آب سرد و گرم توسط پمپ‌ها داخل فن‌کویل جاری می‌شود و از این طریق می‌توان از هوای اتاق را مطبوع سازی کرد.

تعمیر و سرویس فن کویل حداقل باید سالی یک‌ بار انجام شود. همچنین شما باید حتماً پیش‌ از راه‌اندازی این دستگاه نسبت‌ به سرویس کامل آن اقدام کنید. چنانچه شما نسبت به این مورد بی‌توجه باشید، باعث شده تا ظرفیت فن‌ کویل کاهش پیدا کرده و بازدهی خوبی نداشته باشد.  لازم است بدانید که اگر تعمیر و سرویس فن‌کویل به‌درستی صورت نگیرد، باعث خرابی این دستگاه شده و شما باید بابت تعمیرات آن هزینه‌های بسیار زیادتری را بپردازید.  مجموعه امیر 3 سوت با داشتن سالیان زیادی تجربه در زمینه نصب، راه‌اندازی و تعمیرات دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی در خدمت شماست. می‌ تواند تمامی خدمات را همانند تعمیر و سرویس فن‌ کویل، تعمیرات کولر گازی ، اسپلیت و تعمیر پکیج و… را به شما عزیزان ارائه دهد.

تعمیر و سرویس فن کویل در تهران

از جمله مهم‌ترین بخش‌های فن‌ کویل می‌توان به فیلترهای آن اشاره کرد. این قطعات وظیفه دارند تا از ورود گرد و غبار به داخل فن‌کویل جلوگیری کنند. بنابراین در زمان تعمیر و سرویس فن‌ کویل اولین موردی که باید بررسی و تمیز گردد،  فیلترهای این دستگاه می‌باشد. در صورتی‌ که فیلترها کثیف باشند،  باعث شده تا فن‌ کوئل عملکرد درستی نداشته و بازدهی آن کاهش پیدا کند.

در برخی موارد نیز گرفته گرفتگی فن‌ کویل رخ داده که این موضوع باعث  بروز خسارت زیادی خواهد شد. به‌همین خاطر شما باید به‌ دنبال شرکت‌ها و مجموعه‌های مطمئن و معتبری باشید تا بتواند به‌صورت اصولی و کاملاً صحیح جهت تعمیر و سرویس فن کویل شما اقدام کنند. در غیر این صورت شما باید متحمل پرداخت هزینه‌ های زیادی جهت تعمیر مجدد این دستگاه شوید.  لازم است بدانید که جهت تعمیر فن‌ کوئل و همچنین سرویس‌ های دوره‌ای آن فیلتر باید حداقل ماهی یک‌بار تعویض گردد و یا گرد و غبار های موجود روی آن کاملاً پاک شود. فیلتر های موجود در فن‌ کویل بسته به نوع دستگاه در مدل‌های پلاستیکی، پارچه‌ای و آلومینیومی در فن‌کوئل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هزینه سرویس و تعمیر فن‌کویل

تا این بخش از مطلب با اهمیتتعمیر و سرویس فن کویل آشنا شدید. به‌ طور کلی فن‌ کویل‌ها در مدل‌های مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند و افراد بر اساس نیاز و بودجه‌ای که دارند، هر یک از آن‌ها را خریداری می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت که هزینه سرویس و تعمیر و فن‌ کویل یک‌قیمت واحد نیست.

از طرفی به عوامل دیگری نیز بستگی دارد و در برخی اوقات زمانی‌که کارشناسان جهت سرویس این دستگاه اقدام می‌کنند، متوجه خرابی‌ های جدی شده و در برخی و ممکن است نیاز باشد تا برخی از قطعات تعویض شوند. در موارد دیگر نیز ممکن است که فن‌ کوئل به تعمیر جدی نیاز نداشته باشد که این‌مورد روی هزینه تاثیر بسزایی دارد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاع از هزینه‌های تعمیرات دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی با مجموعه امیر3 سوت در تماس باشید.

تعمیر و سرویس فن کویل چه زمانی باید انجام شود؟

لازم است بدانید که تعمیر و سرویس فن‌ کویل بایستی حتما پیش‌ از راه‌اندازی این دستگاه صورت گیرد. همچنین شما باید حداقل سالی یک‌بار و حداکثر سالی دو بار جهت سرویس دوره‌ای این دستگاه اقدام کنید، تا در صورت بروز مشکل خیلی سریعاً آن را رفع کرده و از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنید.