تعمیر کولر گازی در تهران

یکی از سیستم های تهویه مطبوع و خنک کننده هوا کولر های گازی می باشند. کولر های گازی در دو مدل قدیمی (پنجره ای) و مدل جدید(اسپیلت ) تولید و عرضه می شوند. البته نوع قدیمی و پنجره ای دیگر تولید و عرضه آن به علت مصرف بالای برق و نوع قرار گرفتن کم کم منسوخ و نوع اسپیلت جایگزین آن شده است. اما هنوز در خیلی از مکان ها از نوع پنجره ای نیز استفاده می شود. در ادامه و در مقاله پیش رو به تعمیر کولر گازی در تهران پرداخته و در مورد آن توضیحاتی خواهیم داد‌.

استفاده از کولر گازی

کولر گازی را می توان یک نوع وسیله تهویه مطبوع(سرمایشی) دانست که برای کمک به سیکل تبرید تراکمی و کنترل دمای محیط طراحی شده است. در نوع جدید کولر های گازی سیستم ضدعفونی و کنترل رطوبت هوا نیز وجود دارد. کولر های گازی در هر نوع(پنجره ای یا اسپیلت) این وظیفه را دارند که هوای گرم داخل ساختمان را توسط تبخیر مایع مبرد در بخش اپراتور کولر تبدیل به هوای مطبوع و خنک کنند. همانگونه که گفته شد کولر های گازی به دو دسته تقسیم می شوند. کولرهای گازی یک تکه(پنجره ای) و  کولر های گازی دوتکه(اسپیلت). تعمیر کولر گازی در تهران نیز بستگی به مدل، برند و شرایط کولر دارد.

خرابی کولر گازی

فارغ از نوع کولر گازی برخی مواقع به علل مختلف کولر های گازی کارایی خود را از دست داده و درست کار نمی کنند. در این قسمت به علل خرابی کولر گازی خواهیم پرداخت. این علل عبارتند از:

  • عدم باد خنک
  • کولر گازی باد خنک نمی دهد که میتواند بر اثر مشکلات زیر بوجود آمده باشد.
  • کمپرسور دچار مشکل شده باشد. در این حالت باید نسبت به علت از کارافتادگی، تعویض و یا تعمیر آن توسط تعمیرکار متخصص اقدام شود.
  • شارژ گاز نیاز داشته باشد.‌ کولر های گازی بعد چند سال کارکرد و به مرور زمان دچار کمبود گاز شده که بایستی دوباره شارر شود. این کار با تشخیص کارشناس و تعمیرکار فنی می باشد.

خراب شدن برد الکتریکی دستگاه

یکی دیگر از علت های خرابی و از کار افتادگی کولرهای گازی خرابی برد دستگاه می باشد که بایستی نسبت به تعویض آن اقدام گردد. معمولا خرابی این برد ها بر اثر نوسانات برق اتفاق می افتد. از دیگر عواملی که باعث عدم کارکرد خوب دستگاه می شود کنترل دستگاه است که در درجه مناسبی تنظیم نگردیده و باعث خوب کار نکردن کولر می شود.

کار نکردن کمپرسور

یکی از دلایل خرابی کولر گازی کار نکردن کمپرسور کولر می باشد. اگر  فن آن به خوبی کار کند کمپرسور نیز کار می کند. اما کولر سرما ندارد. ممکن است این مشکل به علت های زیر رخ داده باشد:

  • خرابی ترموستات
  • معیوب بودن و خرابی سیم های رابط ترموستات
  • سیم های رابط موتور معیوب می باشند
  • موتور کولر معیوب می باشد

برفک زدن

از دیگر عیوب کولر های گازی کم شدن سرمای کولر و برفک زدن اپراتور آن می باشد. تعمیر کولر گازی در تهران نیاز به اطلاع دقیق از مشکل دارد. برفک زدن اپراتور و کم شدن سرمای کولر به علت های زیر می باشد:

  • کولر دچار کمبود گاز شده
  • جرم گیری لوله های مسی کولر
  • صافی اپراتور یا قسمت بیرونی اپراتور کثیف می باشد
  • لاستیک های درزگیر کولر خراب شده اند
  • کمپرسور بطور کامل سوخته است

عیب های مربوط به کولرگازی زیاد است. تشخیص آن بر مبنای علائم بوجود آمده در کولر می باشد. تشخیص صحیح آن با تعمیر کار و متخصص کارآزموده است. در صورت وجود عیب و ایراد حتما به تعمیرکار و فنی کار مراجعه کنید.

تعمیر کولر گازی در تهران

در مورد تعمیر کولر های گازی در تهران نیز می توانید در مرحله اول با نمایندگی شرکت تولید کننده ارتباط گرفته و درخواست فنی کار نمایید. اگر کولر گازی شما دارای نمایندگی نمی باشد بهتر است با تحقیق از مؤسسات معتبر تعمیر کار کولر گازی استفاده کنید و کمتر از تعمیرکاران متفرقه استفاده کنید. در ابتدا باید کارشناس فنی معتبر علت خرابی را تشخیص دهد. سپس برآورد هزینه کند. اما بهترین کار این است که تعمیر کولرگازی در تهران را به خود این فنی کار بسپارید.

سخن آخر

در این نوشته ما از سایت امیر 3 سوت به بررسی تعمیر کولر گازی در تهران پرداختیم‌.در این مورد از دستکاری و کارهای خودسرانه جدا پرهیز کنید. چرا که ممکن است با کوچکترین اشتباه شما هزینه های سنگین و جبران ناپذیری دامن شما را بگیرد.