ویژگی‌ های فن کویل بیمارستانی

در این مطلب به ویژگی های فن کویل بیمارستانی اشاره شده است. فن کویل بیمارستانی ویژگی‌ های خاصی مانند امکان کنترل کردن دما به وسیله کمک تنظیم دور فن، قابلیت گرمایش و سرمایش، کنترل فن کویل با ترموستات، قابلیت تنظیم با ترموستات، سرویس کاری راحت و آسان و غیره را دارد. به همین دلیل موجب شده است این فن‌ ها نیز نیاز به سرویس دوره ای پکیج داشته باشند. اما جزو فن‌های ‌های کویل پرکاربرد در مکان‌ هایی مانند بیمارستان‌ ها باشند.

به طوری که می‌ تواند تا حد زیادی از منتشر شدن عوامل بیماری‌ زا در چنین محیط‌ هایی پیشگیری کند. زیرا دارای فیلترهای خاصی است که برای جذب کردن ذرات موجود در هوا، باکتری‌ها و دیگر عوامل مناسب است. علاوه بر آنکه صدای بسیار کمی دارد و کیفیت هوا را در بیشترین حد خود و با کمترین نویز به وجود می‌ آورد. که در این مقاله به آن پرداخته می شود.

بررسی کاربرد و ویژگی‌ های فن کویل بیمارستانی

ویژگی‌ های فن کویل بیمارستانی موارد ذکر شده در زیر هستند:

  • ظرفیت فن

ظرفیت فن و میزان هوادهی از جمله ویژگی‌ های مهم فن کویل مورد استفاده در مکان‌ هایی مانند بیمارستان‌ ها می‌ باشد. که بهتر است هنگام خریدن فن کویل بیمارستانی به آن توجه کنید. یعنی هنگام خرید باید به نکات زیر دقت داشته باشید:

  1. ارتفاع سقف
  2. دمای هوای منطقه مورد استفاده
  3. میزان آفتابگیر بودن مکان نصب
  4. ابعاد و موقعیت پنجره‌ ها
  5. عایق‌ بندی کردن اتاق و نوع پنجره ها
  6. فضای موجود جهت نصب کردن فن
  7. طبقه قرارگیری فن در ساختمان

با رعایت کردن چنین موضوعاتی می‌ توانید یک فن مناسب برای اتاق یا طبقه خاص انتخاب کنید. دقت داشته باشید آن دسته از فن‌ هایی که ظرفیت بالاتری دارند، قطعاً قدرت هواادهی آنها نیز بیشتر است. اما به همان نسبت نیز می‌ توانند فضای بیشتر را هنگام نصب اشغال کنند.

  • فیلترهای فن

یکی دیگر از ویژگی‌ های فن کویل بیمارستانی، داشتن فیلترهای خوب و متعدد است. زیرا فیلترها وظیفه جذب کردن ذرات موجود در هوا را انجام می‌دهند. بنابراین کیفیت آنها بسیار مهم است. این موضوع به ویژه در مکان‌هایی مانند اتاق بیماران تنفسی اهمیت پیدا می‌کند که همواره باید هوای تازه در جریان بوده و میزان آن آلودگی هوا در کمترین حد خود باشد. فیلترها از اصلی‌ ترین قسمت‌ های فن‌ها هستند. زیرا در مراکز درمانی با سلامت بیماران در ارتباط مستقیم می‌ باشند.

ویژگی‌ های فن کویل بیمارستانی

  • گردش هوای خوب

گردش هوا، از ویژگی‌ های فن کویل بیمارستانی می باشد. یک فن کویل خوب باید بتواند هوا را به راحتی به گردش درآورده و آلودگی‌ های موجود در فضا را جذب کند. این فن‌ ها باید چنین توانایی را داشته باشند که آلودگی‌ ها را به قسمت بیرون از ساختمان هدایت کنند. تا محیط مراکز درمانی کاملاً سالم و بدون آلودگی باشد.

اطلاعات بیشتر: تعمیر موتورخانه شوفاژ تهران

  • سطح صدای فن

بیمارستان جزو مکان‌ هایی است که باید صداهای مزاحم در کم ترین حد خود باشند. بنابراین باید از آن نوع فن کویل‌ هایی استفاده شود که صدای بسیار کمی تولید می‌ کنند و به هیچ وجه آرامش محیط را به هم نمی‌ زنند. علاوه بر آن این فن‌ ها باید کیفیت خوبی داشته باشند که پس از گذشت مدتی صدای آن ها افزایش پیدا نکند.

صداهای ایجاد شده در مکان‌ های مانند مراکز درمانی باید از ۳۰ تا ۳۵ دسی بل باشد و بیشتر از این حد یعنی صداهای مزاحم که قطعاً برای سلامت بیماران و حتی آسایش کارکنان مضر است.

  • برند تولید کننده

از دیگر ویژگی‌ های فن کویل بیمارستانی، برند تولیدکننده می باشد. امروزه برندهای متفاوتی انواع فن کویل بیمارستانی را تولید و عرضه می‌ کنند که قطعاً کیفیت آنها نیز با یک دیگر کاملاً متفاوت خواهد بود. به همین دلیل حتماً باید به دنبال فن کویلی بروید که بتواند جریان هوا را به خوبی از بالا به پایین هدایت کند. به این ترتیب می‌ تواند هوای آلوده را از کنار بیمار دور کرده و هوای سالم را جایگزین آن کند. این نوع فن کویل‌ ها معمولاً در سقف نصب می‌ شوند و به فن کویل سقفی معروف هستند. علاوه بر آن که فن‌ های کویل کانالی هم قابلیت پخش کردن هوا در چندین اتاق مجاور هم و با ظرفیت بالا را دارا می‌ باشد و می‌ توانند انتخاب هوشمندانه و مقرون به صرفه برای بیمارستان‌ ها باشند.

  • ظرفیت فن

در مکانی مانند بیمارستان نمی‌ توان برای هر کدام از بخش‌ ها فن‌ های جداگانه‌ای را نصب کرد. بنابراین شاید گاهی اوقات نیاز باشد برای چندین اتاق از یک فن مشترک استفاده کنید. به همین دلیل است که باید در انتخاب فن با ظرفیت بالا دقت داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مطلب به ویژگی های فن کویل بیمارستانی اشاره شد. همان طور که گفته شد فن کویل های داخل بیمارستان از نظر مواردی همچون نوع فیلتر، سطح صدا، ظرفیت و… متفاوت می باشد. شما می توانید در سایت امیر3سوت شما می توانید بیشتر با ویژگی های فن کویل بیمارستانی آشنا شوید.