نکات مهم در نگهداری پکیج

نکات مهم در نگه داری پکیج کدامند؟ شما برای استفاده بهینه از پکیج چه اقداماتی انجام می‌ دهید؟ با ما همراه باشید تا با نکات مهم در نگهداری پکیج گرمایشی خود آشنا شوید. پکیج‌ ها سیستم‌ های گرمایشی هستند که با استفاده از آنها می‌ توان هوای محیط را به آسانی تغییر داد. از جمله پیشرفته‌ ترین سیستم‌ های گرمایشی محسوب می‌ شوند. اما این سیستم‌ ها نیز مانند هر نوع سیستم دیگری نیاز به تعمیر و سرویس دوره‌ ای پکیج دارد که در بیشتر مواقع این اقدامات توسط نمایندگی‌ ها مانند نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران انجام می‌ شود.

۵ نکته مهم در نگه داری پکیج

گفتیم که پکیج‌ ها نیز مانند هر نوع سیستم گرمایشی دیگری نیاز به تامین نگهداری و سرویس دوره‌ ای پکیج دارند. حتی گاهی نیاز است که برای استفاده مجدد این پکیج‌ ها تعمیر کنید. مانند مواقعی که از خدمات تعمیر پکیج در غرب تهران یا تعمیر پکیج در شرق تهران استفاده می کنیم. اما ۵ نکته ذکر شده در زیر جزو نکات مهم در نگهداری پکیج محسوب می‌ شوند:

  1. فشار آب

اولین نکته مهم جهت استفاده از پکیج‌ ها تنظیم کردن فشار آب می باشد. این فشار توسط مانومتر نشان داده می‌ شود و معمولاً باید از یک تا دو اتمسفر متغیر باشد. زیرا اگر فشار کمتر از ۰.۵ باشد پکیج از مدار خارج خواهد شد.

  1. صافی‌ ها

از نکات مهم در نگهداری پکیج بررسی آن ها با استفاده از صافی است. برای آنکه پکیج شما عملکرد خوبی را از خود نشان دهد، حتماً باید طی دو یا سه ماه پس از استفاده فیلتر یا صافی‌ های آب را بررسی کنید. زیرا اگر به تازگی پکیج را راه‌ اندازی کرده‌ اید، احتمالاً در مسیر عبور آب در داخل لوله‌ ها سنگ ریزه‌ های جمع شده باشد. اگر این سنگ ریزه‌ ها در قسمت پشت صافی جمع شوند، موجب کاهش فشار آب پکیج خواهند شد. پس فراموش نکنید پس از آنکه سیستم را راه‌ اندازی کردید، حتماً به این موضوع رسیدگی کنید.

نکات مهم در نگهداری پکیج

  1. رسوب گیری

از نکات مهم در نگهداری پکیج رسوب گیری می باشد. رسوبات را می‌ توان یکی از عوامل مخرب برای پکیج‌ ها دانست که به طور چشم گیری عملکرد این سیستم‌ ها را کاهش می‌ دهند. برای پیشگیری کردن از ایجاد رسوب در داخل پکیج حتماً باید پس از مدتی آن را رسوب‌ گیری کنید. فرموش نکنید که رسوب‌ گیری‌ های متفاوتی مانند پلی فسفات حتماً باید با آب ورودی سرد مخلوط شود. زیرا در این حالت است که عملکرد بهتری را از خود نشان خواهد داد.

  1. سیستم ضد گیرپاژ پمپ

از نکات مهم در نگهداری پکیج سیستم ضد گیرپاژ پمپ است. سیستم ضد گیرپاژ پمپ در برخی از پکیج‌ های دیواری قرار دارد. اگر تا حدود ۲۴ ساعت آب در داخل سیستم گردش نداشته باشد، پکیج هم چنان به وسیله پمپاژ شدن آب فعال خواهد بود. زیرا اگر غیر از این باشد، پمپ دستگاه دچار آسیب می‌ شود. بنابراین اگر با مشکل عدم پمپاژ دستگاه مواجه شدید، می توانید حتی به صورت دستی قسمت محور پمپ را بچرخانید و اگر نیاز به روغن کاری داشت حتماً این کار را انجام دهید. اگر پس از این مرحله نیز پمپ سیرکولاتور هم چنان کار نکرد، حال باید این مشکل را به کمک یک تعمیرکار حل کنید.

چک کردن دودکش نیز بسیار مهم است و از نکات مهم نگهداری پکیج محسوب می‌ شود. یعنی پیش از آنکه فصل سرد و سرما شروع شود، حتماً باید مسیر دودکش را به خوبی باز کرده و از یک کلاهک استاندارد برای آن استفاده کنید.

  1. ضد یخ زدگی

سیستم پکیج نیز مانند سیستم ضد گیرپاژ فعالیت دارد. یعنی اگر دمای آب به یک حد مشخص و معین یعنی ۷ درجه سانتی گراد برسد، پمپ در هر دو ساعت می تواند حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کار کند. تا زمانی که دمای آب افزایش یافته و از یخ زدگی آن پیشگیری شود. نکته مهم در عملکرد صحیح پکیج‌ ها و پیشگیری از یخ زدگی سیستم این است که حتماً باید پکیج شما به صورت مداوم به برق متصل بوده و روشن باشد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نکات مهم در نگهداری پکیج را بررسی کردیم. پکیج‌ ها از سیستم‌ های گرمایشی مهمی هستند که جهت نگهداری و استفاده درست از آنها همواره باید نکات مهم نگهداری را رعایت کنیم. چون این سیستم‌ ها نیاز به سرویس دوره ای پکیج دارند. حتی گاهی ممکن است نیاز به تعمیر پکیج نیز پیدا کنند. در سایت امیر3سوت بیشتر با نکات مهم نگهداری پکیج آشنایی پیدا کنید.