معرفی روفتاب پکیج

آیا تابه‌حال نام روفتاب پکیج را شنیده‌اید و از کاربردهایی که دارد مطلع هستید؟ این وسیله در اصل می‌تواند ترکیبی از کولر و چیلر باشد که به تهویه هوای اطراف شما در منزل یا محل کار کمک می‌کند. در این مطلب ما به معرفی روفتاب پکیج، کاربردها و مزایایی که دارد پرداخته ایم.

روفتاب پکیج چیست؟

در رابطه با معرفی روفتاب پکیج می توان گفت این وسیله را با نام یونیت پشت بامی هم می‌شناسند که دستگاهی مستقل است و راندمان انرژی بالایی دارد. در ساختار آن کندانسینگ یونیت و قطعه‌ای برای هواسازی تعبیه شده است که دارای کویل سرمایش DX است. به این ترتیب این دستگاه می‌تواند در تولید هوای مطبوع در محیط زندگی شما نقش مفیدی داشته باشد.

روفتاب پکیج rooftop package همان‌طور که از نامش پیداست، یک دستگاه منفرد است که روی پشت‌بام ساختمان‌ها نصب می‌شود و برای گردش هوا به سیستم تهویه مطبوع در داخل ساختمان متصل می‌شود. این دستگاه در بعضی از شهرها با شرایط آب و هوایی نامناسب بسیار مفید و کاربردی است و کمک می‌کند هوای سالم‌تری برای شما و اطرافیان‌تان ایجاد شود.

اجزای تشکیل‌دهنده روفتاب پکیج

به عبارتی پکیج پشت‌بام را می‌توان ترکیبی از کولر و چیلر دانست؛ بنابراین در راستای مشخصات پکیج سقف تاپ باید گفت که یک تکه یا یک واحد دو سازه اصلی را در خود جای می‌دهد. این پکیج‌ها همچنین می‌توانند روی زمین نصب شوند و با توجه به تعریف عملکرد خود گرمایش را ارائه دهند. بر خلاف اسپلیت‌های مورد استفاده در ساختمان‌های مسکونی، پکیج‌های پشت‌بام دارای فن و کویل اواپراتور جدا از کندانسور و کمپرسور نیستند. این پکیج تهویه مطبوع یا روفتاب شامل قطعات زیر است:

  • کویل اواپراتور
  • پنکه
  • کمپرسور
  • کندانسور

معرفی روفتاب پکیج

عملکرد روفتاب پکیج چگونه است؟

با نصب این پکیج‌ها گرما چگونه از بین می‌رود و تهویه مطبوع ایجاد می‌شود؟ به طور خیلی ساده این طور توضیح می‌دهیم که پس از نصب سقف پکیج، مبرد گاز سرد کم‌فشار به کمپرسور می‌رسد. سپس کمپرسور به مبرد با فاز گازی و دمای بالا می‌رسد و به سمت سیم‌پیچ کندانسور جریان می‌یابد.

در این مرحله است که فلز داخل کویل‌ها گرما را جذب کرده و به عبارتی آن را دفع می‌کند. فن کندانسور نیز این گرما را به بیرون ساختمان پکیج هدایت کرده و هوای مطبوع‌تری را فراهم می‌کند.

در واقع بهتر است این طور توضیح دهیم که وقتی هوای گرم وارد واحد روفتاب پکیج شما می‌شود، هوای تازه به داخل کانال جریان می‌یابد تا وارد ساختمان شود. همچنین سازندگان این دستگاه برای بهبود عملکرد آن فیلترهایی را در جلوی دستگاه نصب کرده‌اند تا هوای برگشتی پاکیزه باشد و این فیلترها از ورود آلاینده‌ها و سایر مواد ناسالم به دستگاه جلوگیری کنند.

فیلترها

وجود فیلتر هوا در روفتاب پکیج هم برای سلامت مردم و ساکنان یک ساختمان و هم برای سلامت خود دستگاه پکیج بسیار مهم و ضروری است. در هر صورت هوای ورودی به ساختمان که توسط ساکنین استنشاق می‌شود باید با هوای بیرون متفاوت و سالم‌تر باشد. بخشی از این تفاوت به لطف وجود فیلترها در روفتاب پکیج تأمین می‌شود.

علاوه بر این، ورود ذرات ریز و درشت به کانال‌های پکیج و تمیز نکردن کانال‌ها، نیاز به تعمیر پکیج را بیشتر کرده و در نهایت عمر مفید سیستم را کاهش می‌دهد؛ بنابراین فیلترها قطعه‌ای بسیار مهم و ضروری در این دستگاه هستند. فیلترهای مختلفی برای روفتاب پکیج وجود دارد که از جمله آن‌ها به فیلتر کیسه‌ای، فیلتر فلزی و پیش فیلتر فلزی و پیش فیلترهای صفحه‌ای اشاره می‌کنیم.

تعمیر و نصب انواع روفتاب پکیج با گروه تعمیرکاران امیر سه سوت

با گروه حرفه‌ای امیر سه سوت می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان تعمیرات لوازم خود را انجام دهید. این گروه باتجربه با تخصصی که دارند در عیب‌یابی و تعمیر انواع وسایل حرفه‌ای شده‌اند. سرویس دوره‌ای پکیج و تعمیر پکیج در شرق تهران از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از این گروه دریافت کنید.

برای نصب وسایل، سرویس و تعمیر آن‌ها با قیمت مناسب با ما تماس بگیرید. همچنین سایت ما را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر و نگهداری از چنین وسایلی مطالعه کنید.

سخن پایانی

روفتاب پکیج‌ها وسایلی هستند که به داشتن تهویه مطبوع در منزل کمک می‌کنند. آن‌ها با داشتن فیلترهای متعدد و مختلف سبب می‌شوند هوایی بهتر و سالم‌تر را تنفس کنید. در این مطلب به معرفی روفتاب پکیج پرداخته شد. همچنین در رابطه با کاربرد و اجزای آن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما گذاشته‌ایم.