مزایا و معایب پکیج برقی

مزایا و معایب پکیج برقی چیست؟ پکیج برقی به صورت یک بسته حرارتی است که هدف آن تولید کردن گرما با هزینه‌ های کم و بازدهی بیشتر می‌ باشد. این نوع پکیج‌ ها نیز مانند هر نوع سیستم گرمایشی و سرمایشی دیگری مزیت‌ ها و معایبی دارند. که بهتر است هنگام خرید و انتخاب پکیج برقی به مواردی مانند نیاز به سرویس دوره ای پکیج توجه داشته باشید. در این مقاله مزایا و معایب پکیج برقی را بررسی می‌ کنیم.

مزایای پکیج برقی

در بخش زیر به مزایای پکیج برقی اشاره شده است:

  1. بازدهی گرمایشی بالا

از جمله مزیت‌ های خوب پکیج برقی این است که در مقایسه با انواع دیگر لوازم گرمایشی دارای بازدهی گرمایشی بسیار خوب و بالایی هستند. به طوری که می‌ توان در کوتاه مدت محیط مورد نظر را گرم کرد. زیرا طراحی چنین دستگاهی به گونه‌ای است که کم ترین هدر رفت انرژی گرمایی را دارد و بیش ترین انرژی آن به صورت تامین آب گرم استفاده می‌ شود.

  1. کیفیت ساخت بالا

پکیج‌ های برقی دیواری و زمینی معمولاً با کیفیت بالا و از مواد درجه یک تولید می شوند. بنابراین طول عمر خوبی دارند و به سادگی خراب نمی‌ شوند. این پکیج‌ ها بدنه مقاومی دارند که موجب محافظت قطعات داخلی آنها می‌ باشد و این بدنه از فلزات خوب و با کیفیتی ساخته شده است.

مزایا و معایب پکیج برقی

  1. ابعاد کوچک

یکی از دلایل محبوبیت پکیج‌ های برقی ابعاد کوچک آنها می‌ باشد. زیرا بیشتر خانه‌ ها دارای متراژ کمی هستند. به همین دلیل نیاز به پکیج‌ های با ابعاد کوچک دارند که پکیج برقی چنین ویژگی را دارد و بدون آنکه فضای زیادی را بگیرد، می‌ توان آن را در مکانی مانند تراس یا آشپزخانه نصب کرد.

اطلاعات بیشتر: تعمیر موتورخانه شوفاژ تهران

  1. طراحی شیک

یکی از مزایای پکیج‌ های برقی طراحی مدرن و شیک آن ها می باشد. به طوری که نصب کردن هر دو نوع پکیج دیواری یا زمینی آن جلوه بدی برای محیط به وجود نمی‌ آورد.

  1. صدای کم

قطعا همه ما ترجیح می‌ دهیم از پکیج‌ ها و لوازم برقی در خانه‌ های خود استفاده کنیم که صدای کمی تولید می‌ کنند. پکیج برقی چنین ویژگی دارد و هنگام استفاده کردن هیچ گونه آلودگی صوتی به وجود نمی‌ آورد. علاوه بر آنکه با محیط زیست سازگار است و مضرات و آلودگی‌ های سوخت‌ های فسیلی را ایجاد نمی‌ کند.

معایب پکیج برقی

با وجود مزیت‌ های فراوان پکیج برقی نیز مانند دیگر سیستم‌ های گرمایشی معایبی دارد که رایج‌ ترین آنها گزینه‌ های زیر هستند:

  1. عدم تامین آب در مواقع قطعی برق

زیرا پکیج‌ های برقی از برق سه فاز یا تک فاز استفاده می‌ کنند. در صورتی که سیستم برق قطع شود، این پکیج‌ ها نیز از کار می‌ افتند. بنابراین نمی‌ توانند گرمایش و آب گرم مورد نیاز را تامین کنند که از اصلی‌ ترین مشکلات و معایب این پکیج‌ ها محسوب می‌ شود، مشکلی که در پکیج‌ های گازی به هیچ وجه وجود ندارد.

  1. افزایش هزینه‌ های سوخت پکیج‌ های برقی

پکیج برقی مصرف سوخت برق را قطعاً بالاتر می‌ برند. اما این مشکل را می‌ توان با راندمان بالای چنین پکیج‌ هایی جبران کرد. زیرا پکیج‌ های برقی آب گرم را در زمان کوتاه تامین می‌ کنند.

  1. نامناسب بودن برای محیط‌ های بزرگ

عیب دیگر پکیج‌ های برقی این است که برای محیط‌های بزرگ مناسب نیستند و نمی‌ توانند آب مورد نیاز و گرمای لازم را برای چنین مکان‌ هایی تامین کنند. زیرا میزان قدرت برق در مقایسه با سوخت‌ های دیگر کمتر است. بنابراین قابلیت تامین کردن آب برای چنین نواحی را ندارد. به این ترتیب اگر قصد شما خرید پکیج برای محیط‌های بزرگ است به هیچ وجه پکیج‌ های برقی را پیشنهاد نمی‌ کنیم. زیرا جهت افزایش کارایی چنین دستگاهی باید از برق‌ های سه فاز استفاده کرد که این موضوع نیز هزینه‌ های برق را افزایش می‌ دهد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله مزایا و معایب پکیج برقی را بررسی کردیم. پکیج برقی نیز مانند دیگر سیستم‌ های گرمایشی و سرمایشی با مزیت‌ ها و معایبی همراه است. که بهتر است پیش از اقدام به خرید کلیه این مزایا و معایب را در نظر بگیرید. در سایت امیر3سوت بیشتر با مزایا و معایب پکیج برقی، سرویس دوره‌ای پکیج، نحوه مراجعه به نمایندگی‌ های انواع پکیج و کولرها مانند نمایندگی تعمیر پکیج در شرق تهران و غیره آشنا شوید.