آیا فن کویل با پکیج کار میکند؟

فن کویل با پکیج کار میکند؟ جهت نصب کردن فن کویل به جای رادیاتور حتماً باید به مسیر انجام دادن لوله کشی، نوع لوله‌ ها و حتی میزان افت فشاری که در هنگام انتقال پیدا کردن جریان رخ می دهد، توجه داشته باشید. برای این جایگزینی نیز حتماً باید از فرد متخصص و خبره تعمیر پکیج در شرق تهران یا تعمیر پکیج در غرب تهران کمک بگیرید. به این ترتیب اتصال پیدا کردن فن کویل به پکیج به وسیله انجام لوله کشی‌ های مخصوص امکان پذیر است. که البته در این حالت نیز هم چنان سرویس دوره ای پکیج مورد نیاز است. در این مقاله موضوع جایگزینی پکیج به جای رادیاتور را بررسی می‌ کنیم.

کارکرد پکیج با فن کویل

احتمالاً هنگام استفاده از پکیج و نصب فن کویل این سوال را با خودتان بپرسید که آیا فن کویل با این وسیله کار می‌ کند یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که جواب مثبت است و این امکان وجود دارد که شما بتوانید فن کویل را به پکیج خود متصل کنید. این شیوه‌ به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین آنها نوع پکیج می‌ باشد.

امکان استفاده کردن آب گرم مصرفی و هم چنین تامین کردن آب گرم مورد نیاز جهت فن کویل در انواع پکیج دیواری وجود ندارد. به همین دلیل است که اگر نیاز به استفاده کردن از آب گرم به صورت طولانی مدت داشته باشید، باید دقت کنید که فن کویل در زمان کوتاهی سرد می‌ شود.

به همین دلیل است که متخصصان در این زمینه می‌ گویند بهترین انواع پکیج‌ ها جهت اتصال یافتن به فن کویل نوع پکیج زمینی می‌ باشد. زیرا هم قدرت تأمین کردن آب گرم بیش تری دارد. هم می‌ تواند میزان آب گرم مصرفی در سیستم‌ های گرمایش و آشامیدن را به طور کاملاً همزمان مدیریت کند. با این حساب حتماً باید سیستم فن کویل با نوع پکیج همخوانی داشته باشد که البته این موضوع می‌ تواند توسط متخصص لوله کشی و یا افرادی که در این زمینه مهارت دارند، بررسی شود.

به این ترتیب در صورتی که لوله کشی به صورت درست و اصولی انجام شده باشد و با فن کویل همخوانی ایجاد شود هیچ گونه مشکلی برای این اتصال وجود ندارد. اتصال یافتن فن کویل به هیچ وجه موجب کاهش توان گرمایشی آن نخواهد شد.

ترانسفورماتور قسمتی از دستگاه می‌ باشد که توده‌ های هوا به وسیله آن می‌ تواند به حرکت درآیند. این گردش اجباری موجب می‌ شود تا دمای اتاق با سرعت بالایی افزایش پیدا کند. دستگاه فیلتر کردن، جریان هوای گرم را از ناخالصی‌ ها و گرد و غبار پاک خواهد کرد. در واقع فن کویل به وسیله سیستم لوله کشی درستی به یک ماژول هیدرولیک و دیگ گرمایشی متصل می‌ شود. هنگام نصب کردن مدار آب هیچ گونه نیازی به استفاده کردن از لوله‌ های مسی نیست. در این حالت می‌ توان خطوط پلاستیکی عایق را به جای خطوط فلزی جایگزین کرد. عایق حرارتی افت دما را با کیفیت بسیار بالایی و حتی در فاصله‌ های قابل توجهی کاملاً از بین می‌برد.

آیا فن کویل با پکیج کار میکند؟

اطلاعات بیشتر: نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران

نکات مهم جهت نصب فن کویل به پکیج

با توجه به توضیحاتی که ارائه دادیم، می‌ توان فن کویل را به پکیج متصل کرد. اما در این باره پیش زمینه‌ هایی لازم است که این پیش زمینه‌ها عبارتند از:

  • طول مسیر اتصال یافتن فن کوویل به پکیج نباید بیش از حد معمول طولانی باشد.
  • لوله کشی‌ها حتماً باید به وسیله یک فرد متخصص انجام شود. تا پیچ خوردگی بسیار کمی در آنها به وجود بیاید.
  • اگر از پکیج زمینی استفاده می‌کنید که دارای یک پمپ سیرکولاتور بسیار قوی است. هیچ گونه محدودیتی جهت استفاده کردن از آن وجود ندارد.
  • اگر پکیج شما از نوع دیواری است، طول قسمت لوله کشی فن کویل تا پکیج باید از سه متر کمتر باشد. همچنین هیچ گونه پیچ خوردگی در آن وجود نداشته باشد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله به سوال آیا فن کویل با پکیج کار میکند؟ پاسخ داده شد. گفتیم که تحت شرایطی مانند انجام لوله کشی درست می‌توان فن کویل را به جای رادیاتور جایگزین کرد. که البته در این حالت بهتر است نوع پکیج شما زمینی باشد که سیستم قدرتی بالایی دارد. در سایت امیر3سوت بیشتر با این موضوع و نحوه نصب کردن فن کویل و اتصال آن آشنا شوید.