علت گرم نشدن آب پکیج

علت گرم نشدن آب پکیج چیست؟ آیا می‌دانید چه نواقصی مانع از گرم شدن آب پکیج می‌شوند؟ پکیج‌ها در حال حاضر یکی از بهترین و پرکاربردترین وسایل گرمایشی محسوب می‌شوند. که قادرند آب گرم را در سریع‌ترین زمان تامین کنند. اما گاهی ممکن است قسمت‌های مختلف آن دچار مشکل شده و بنابراین پکیج نتواند آب مورد نیاز را تامین کند. که در این صورت نیاز به سرویس دوره ای پکیج می باشد. که در این حالت می‌توانیم جهت تعمیر کردن آن به مکان‌هایی مانند نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران مراجعه کنیم. در این مقاله چند نمونه از دلایل گرم نشدن آب پکیج را بررسی می‌کنیم.

دلایل گرم نشدن آب پکیج

به دلایل مختلفی امکان دارد که پکیج شما نتواند آب مورد نیاز را گرم کند که از رایج‌ترین این دلایل و مشکلات موارد زیر هستند:

  • نوسانات فشار گاز

مهم ترین علت گرم نشدن آب پکیج نوسانات فشار گاز می باشد. گاهی اوقات فشار گاز افت پیدا می‌کند از مهم‌ترین علت گرم نشدن پکیج می‌باشد. وقتی جریان گاز افت پیدا کند، می‌تواند انرژی لازم را جهت ایجاد حرارت به پکیج برساند. به این ترتیب ارتفاع شعله کاهش پیدا کرده و در نهایت نیز مانع از گرم شدن آب خواهد شد. این مشکل معمولا در کلان شهرها و با شروع فصل سرما رخ می‌دهد. پس از برطرف شدن مشکل افت فشار مشکل نیز حل می‌شود و نیازی به سرویس دوره ای پکیج نخواهید داشت.

  • افت فشار آب

دلیل دوم که ممکن است مانع از گرم شدن آب به وسیله پکیج شود، افت فشار آب است. که موجب می‌شود آب با سرعت بالایی جوش آمده و جوش آمدن آب باعث خاموش شدن پکیج می‌شود. به این ترتیب شاهد سرد و گرم شدن مداوم آب خواهید بود. اگر ساکن شهر تهران هستید، در چنین مواقعی می‌توانید از مرکز تعمیر پکیج در غرب تهران یا مرکز تعمیر پکیج در شرق تهران کمک گرفته و نسبت به برطرف کردن مشکل افت فشار آب اقدام کنید. که معمولا در این حالت استفاده کردن از یک پمپ کارساز است. همچنین می‌تواند یک نشتی در داخل پکیج موجب افت فشار شده باشد که به راحتی قابل تعمیر است.

  • رسوب گرفتگی مبدل

مبدل ثانویه گاهی اوقات در داخل پکیج دچار رسوب گرفتگی می‌شود. به همین دلیل مانع از گرم شدن آب خواهد شد. که برای از بین بردن چنین مشکلی باید حتماً همان قسمت را با آب و اسید شستشو دهید. البته اسید شویی و کار کردن با این ماده شیمیایی نیاز به مهارت دارد. بنابراین بهتر است که این کار را به کمک یک تعمیرکار متخصص انجام دهید.

علت گرم نشدن آب پکیج

  • اختلال در فلوسوئیچ

وقتی شیر آب گرم را باز کنیم، آیتم شیر آب دقیقاً روی نمایشگر پکیج دیده می‌شود. اگر این نشانگر را مشاهده نکنید، دلیل آن خراب شدن فلوسوئیچ است. در صورت خراب شدن این قسمت اگر آب سرد و گرم را به طور همزمان باز کنیم، تنها آب سرد جریان پیدا می‌کند و مشخص می‌شود که پکیج ما نیاز به سرویس دوره ای پکیج دارد و باید نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه مورد نظر اقدام کنیم. بنابراین دیگر علت گرم نشدن آب پکیج اختلال ذر فلوسوئیچ می باشد.

  • هوا داشتن لوله‌ ها

دلیل دیگر گرم نشدن آب در پکیج‌ها این است که احتمالاً داخل لوله‌ها هوا جمع شده است. که با تخلیه کردن آن و هواگیری درست پکیج می‌توانید مشکل را به آسانی برطرف کنید. برای این کار حتی نیاز به سرویس دوره ای پکیج نیز ندارید و خودتان به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید.

  • نقص شیر سه طرفه

در پکیج‌ها یک شیر سه طرفه قرار دارد که اگر هر گونه اختلالی پیدا کند، مانع از باز و بسته شدن درست آن شده و در نهایت گرم به داخل مبدل ثانویه وارد نمی‌شود. بنابراین اگر متوجه عدم گرم شدن آب پکیج شدید، می‌توانید این قسمت را نیز چک کنید. یعنی ابتدا از رسیدن برق به داخل شیر مطمئن شده، سپس پکیج را در حالت زمستانه قرار داده و آب گرم را باز کنید.

به همین آسانی می‌توانید صحیح بودن شیر سه طرفه را چک کنید که اگر اختلالی در آن ایجاد شده باشد. حتی می توانید از یک تعمیرکار کمک گرفته و با سرویس دوره‌ای پکیج مشکل را برطرف کنید.

نتیجه‌ گیری

در این مطلب علت گرم نشدن آب پکیج را بررسی کردیم. این مشکل می‌تواند دلایل مختلف و متعددی داشته باشد که چند نمونه از رایج‌ترین آنها را توضیح دادیم. البته دلایل دیگری نیز ممکن است مانع از گرم شدن آب پکیج شود که از آن جمله می‌توان سوختن برد دستگاه را نام برد. تمامی این مشکلات طی سرویس دوره ای پکیج برطرف می‌شوند. در سایت امیر3سوت بیشتر با دلایل گرم نشدن آب پکیج و راهکارهای آن، نحوه مراجعه به نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران و غیره آشنا شوید.