پکیج دیواری و زمینی چه تفاوت هایی دارند؟

تفاوت‌ پکیج دیواری و زمینی در چیست؟ کدام یک از این پکیج‌ ها را جهت استفاده ترجیح می‌ دهید؟ پکیج‌ های دیواری و زمینی دو نوع متفاوت از دستگاه‌ های تامین کننده آب گرم هستند، که در ساختمان‌ ها استفاده می‌ شوند. این دو نوع دستگاه تفاوت‌ های با یکدیگر دارند که البته هر دو نوع آنها نیاز به سرویس دوره‌ای پکیج دارند و باید با نحوه استفاده درست آنها آشنایی داشته باشید. اگر ساکن تهران هستید، می‌ توانید برای نحوه سرویس دوره‌ای پکیج و راهنمایی‌ های مفید در خصوص استفاده از آن به تعمیر پکیج در شرق تهران مراجعه کنید. در این مقاله تفاوت‌ های بین پکیج زمینی و دیواری را بررسی می‌ کنیم.

بررسی تفاوت‌ پکیج دیواری و زمینی

به طور معمول پکیج‌ های دیواری و زمینی با وجود تفاوتی که در ظاهر دارند، اما کار مشابهی را انجام می‌ دهند و حتی سرویس دوره‌ ای پکیج نیز برای هر دوی آنها به یک شکل انجام می‌ شود. با این وجود این دو پکیج تفاوت‌ هایی با یکدیگر دارند که در این قسمت آنها را توضیح می‌ دهیم:

  1. توانایی بیشتر

اگر قصد دارید پکیج را در ساختمان‌ های بزرگ و برای تولید گرمای بیشتر مورد استفاده قرار دهید، پیشنهاد می‌ کنیم پکیج زمینی را جایگزین پکیج دیواری کنید. چون این پکیج‌ ها توانایی بیشتری جهت تامین کردن گرما دارند و به همین دلیل مقرون به صرفه هستند. در واقع توانایی پکیج‌ های دیواری محدودتر از نوع پکیج زمینی می‌ باشد. پکیج‌ های زمینی همچنین برای خانه‌ های چند طبقه و ویلایی مناسب هستند که دارای مساحت زیادی می‌باشند. در واقع تفاوت اصلی که بین دو نوع پکیج زمینی و دیواره وجود دارد، همین موضوع است.

  1. مقابله با نوسانات فشار آب

پکیج زمینی دارای مخزن ذخیره آب یا مخزن کویل‌ دار است، به همین دلیل است که در مواقعی که با نوسانات فشار آب مواجه هستیم و یا ممکن است با قطعی آب برخورد کنیم، می توانیم از ذخیره آب در داخل مخزن پکیج زمینی استفاده کنیم. پکیج‌ های دیواری فاقد این ویژگی هستند و در صورت قطعی آب یا ایجاد نوسانات فشار در جریان آب شما هیچ گونه آب گرمی در اختیار نخواهید داشت.

تفاوت‌ پکیج دیواری و زمینی

  1. محل نصب و راه‌اندازی

تفاوت دیگر بین پکیج دیواری و زمینی در محل نصب آنها می‌ باشد، پکیج‌ های زمینی را نمی‌ توانید در مکان‌ هایی مانند بالکن‌ ها نصب کنید، چون دارای فن هستند و دستگاه‌ های دارای فن را نباید در فضاهای باز نصب کرد و در معرض باد یا باران قرار نگیرد. اما در مقابل نوع پکیج‌ های دیواری جهت نصب کردن در مکان‌ هایی مانند تراز و بالکن هیچ گونه محدودیتی ندارند.

اطلاعات بیشتر: نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران

  1. ظرفیت حرارتی متفاوت پکیج دیواری و زمینی

پکیج‌ های زمینی دارای اجزای اصلی دیگ چدنی و دیگ آب گرم هستند که توانایی تولید حرارت تا ۲۸ کیلووات و حداکثر تا ۱۵۰ کیلو وات را دارند. اما نوع پکیج‌ های دیواری دارای مبدل‌ های حرارتی هستند و هیچ گونه مخزن جهت ذخیره آب گرم ندارند. بنابراین ظرفیت حرارتی آنها پایین‌ تر می‌ باشد که از بین ۱۸ تا ۳۲ کیلو وات در نظر گرفته می‌ شود. به همین دلیل برای ساختمان‌ های بسیار بزرگ مناسب نیستند. ‌

  1. میزان فضای اشغال شده

یکی دیگر از انواع تفاوت های بین پکیج دیواری و زمینی این است که پکیج های دیواری در یک گوشه نصب می‌ شوند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. بنابراین برای واحدهای مسکونی آپارتمانی گزینه‌ های بسیار مناسب‌ تر و راحت‌تری هستند. نوع پکیج زمینی نیاز به فضای بیشتری جهت نصب دارد، اما در مقابل مقدار بیشتری آب را گرم کرده و می‌تواند آب گرم مورد نیاز چند واحد را تامین کند.

  1. تفاوت پکیج دیواری و زمینی در ابعاد و اندازه

پکیج‌ های زمینی ابعاد و اندازه بزرگتری دارند. بنابراین نمی‌توان آنها را در مکان‌های کوچک جای داد یا بر روی دیوار نصب کرد. اما نوع دیواری چون اندازه کوچکی دارد، هیچ محدودیتی جهت نصب نداشته و به راحتی می‌توان آن را در جاهای مختلفی نصب کرد. به بیانی برای ساختمان‌ها و واحدهای کوچک گزینه بسیار خوبی است.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تفاوت پکیج دیواری و زمینی را بررسی کردیم. این دو نوع پکیج با وجودی که یک وظیفه یکسان را انجام می‌دهند، اما برای مکان‌های متفاوتی مناسب هستند. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص، سرویس دوره‌ای پکیج، تعمیر پکیج در غرب تهران و یا تعمیر پکیج در شرق تهران به سایت امیر3سوت مراجعه کنید.