اهمیت سرویس و تعمیر اسپیلت

اهمیت سرویس و تعمیر اسپیلت :با ورود به فصول گرم سال و اوج گرفتن گرما ممکن است شما بخواهید که کولر گازی اسپیلت خود را سرویس کنید و تعمیرات آن را توسط یک فرد متخصص انجام دهید. همچنین اگر شما از اهمیت سرویس و تعمیر اسپیلت خبر دار باشید؛ مطمئنا در اسرع وقت و پیش از شروع به استفاده اقدام به این کار خواهید کرد. در ادامه شرح کلی درباره اجزای کولر گازی های اسپیلت و هچنین اهمیت سرویس و تعمیر اسپیلت داده ایم.

تعمیرات انواع کولر گازی های اسپیلت

کولر گازی اسپلیت دارای 2 قسمت مختلف می باشد. یک قسمت از آن دستگاه تبادل هوا (کمپرسور) که در قسمت خارجی خانه و یک دستگاه خنک کننده هوا که در داخل خانه ای که اسپیلت در آن نصب شده است قرار می گیرد. اما مزایای کولرهای گازی اسپلیت چیزی فراتر از سهولت نصب آن ها است.

این نوع از کولر گازی ها خانه شما را به طور خاصی خنک می کنند و شاید از همه لحاظ مقرون به صرفه تر باشند زیرا اندازه شان نسبت به سایر مدل ها جمع و جورتر است.  قطعات خارجی کولر گازی های اسپیلت کندانسور و کمپرسور هستند و دستگاه های داخلی شامل قطعات تخصیص هوا و قطعات فیلتر می باشند.

برای نصب یک سیستم اسپلیت با کانال مسی نیازی به بنایی یا بریز و بپاش ندارید و همچنین این دستگاه انعطاف پذیر است و به صاحبان خانه اجازه می دهد تا به راحتی یک واحد پی وی سی متراکم را بدون چالش های زیادی نصب کنند. سیستم های اسپلیت را می توان به واحد های دوگانه متصل کرد و از یک واحد بیرونی سیستم را مدیریت کرد که برای خانه های بزرگ تر ایده آل تر است.

اهمیت سرویس و تعمیر اسپیلت

اهمیت سرویس و تعمیر اسپیلت به چه معناست؟

ممکن است شما یونیت داخلی اسپلیت را تمیز کنید، اما توصیه می کنیم این کار را توسط متخصصان انجام دهید. تعمیرکاران اسپیلت روش های دقیق تمیز کردن و سرویس کولر گازی اسپلیت را می دانند و قطعا کارشان را به بهترین شکل انجام خواهند داد.

چرایی تعمیر و سرویس کولر اسپلیت

برای بهبود کیفیت خنک کننده هوا سرویس روتین اسپیلت باید انجام شود که از این طریق می توانید از کیفیت خنک کنندگی و کیفیت هوا بهتر اطمینان حاصل کنید. در حقیقت تمیز کردن و سرویس اسپلیت می تواند هوا را تمیز و قابل تنفس کند و در نهایت هوایی که دریافت می کنید حاوی میکروب، باکتری، گرد و غبار، کثیفی و آلاینده نخواهد بود.

چگونه بفهمم کولر گازی اسپلیت من به تعمیرات نیاز دارد؟

موارد زیر برخی از علائمی هستند که باید به سرعت به آنها رسیدگی کنید و با تکنسین های تعمیرات اسپیلت امیر سه سوت تماس بگیرید. و از خدمات تعمیر اسپیلت در تهران و سرویس دوره ای پکیج امیر سه سوت بهره مند شوید.

هوای گرم به جای هوای خنک

وقتی که هوای خارج شده از طریق دریچه هوا گرم بوده و خنک نیست، این نشانه ای است که کولر شما نیاز به سرویس و تعمیرات دارد. عدم وجود جریان هوای خنک حتی با پایین آوردن دمای کولر، نشانه شکستگی کمپرسور است. فقدان هوای خنک نیز نمادی از کاهش سطح مبرد و اهمیت سرویس و تعمیر اسپیلت است.

جریان هوا محدود

اگر هوا در کل خانه یا فضا حرکت نمی کند، با متخصصان تماس بگیرید و اجازه دهید کولر را بررسی کنند. مشکل ممکن است به دلیل مسدود شدن کانال و فیلتر های کثیف یا رد و غباری که در دریچه هوا جمع میشود و مجرای هوا را مسدود می کند؛ رخ بدهد. کمپرسور آسیب دیده نیز باعث پخش کم جریان هوا است. کارکرد بیش از حد قطعات اسپیلت می تواند منجر به پارگی و سایش شود که کیفیت عملکرد کمپرسور را پایین می‌آورد.

بوی بد و صداهای عجیب

اگر یک کولر گازی شروع به ایجاد صدای عجیب و غریب بکند، نباید منتظر بمانید و از آن همچنان استفاده کنید. اگر صدای خرد شدن فلز یا برخورد آن روی دیگری را شنیدید، فوراً دستگاه را خاموش کرده و دوباره آن را روشن نکنید تا احتمال خرابی وجود نیاید‌.

سخن پایانی

در پایان باید اشاره کنیم که شما باید بخاطر اهمیت سرویس و تعمیر اسپیلت حدافل دو بار در سال برای سرویس کولر گازی خود توسط تکنسین وقت بگیرید. می توانید این کار را در طول فصل های خارج از گرما و همچنین قبل از شروع فصل تابستان انجام دهید. همچنین اگر می ‌خواهید از یک مجموعه مطمئن و کارآمد کمک بگیرید امیر سه سوت می‌تواند شما را در این زمینه کمک کند.