8 دلیل مهم برای گرم نشدن آب پکیج یا سرد ماندن آن

دلایل متعدد و مختلفی برای گرم نشدن آب پکیج یا سرد ماندن آن وجود دارد که معمولاً با آن مواجه می‌ شویم. این مشکلات گاهی به سرعت خودشان را نشان می‌ دهند و تنها کافی است که شیر آب را باز کرده و قصد استفاده از آب گرم را داشته باشید، اما به محض این که با آب سرد مواجه شوید.

دلیل آن است که در پکیج شما مشکل جدی به وجود آمده است که باید آن را برطرف کنید. در این مقاله ۸ دلیل مهم برای گرم نشدن آب پکیج یا سرد ماندن آن را بررسی می‌ کنیم.

۸ دلیل مهم برای گرم نشدن آب پکیج یا سرد ماندن آن کدامند؟

گفتیم که برای گرم نشدن آب پکیج یا سرد ماندن آن دلایل متعددی وجود دارد که با سرویس دوره‌ ای پکیج می‌ توان آن را برطرف کرد، چند نمونه از رایج‌ ترین این دلایل عبارتند از:

۸ دلیل مهم برای گرم نشدن آب پکیج یا سرد ماندن آن کدامند؟
8 دلیل مهم برای گرم نشدن آب پکیج یا سرد ماندن آن

فشار پایین آب

یکی از دلایل رایج گرم نشدن آب و کار نکردن پکیج فشار پایین آب می‌ باشد. چنانچه مقدار فشار در داخل سیستم پکیج از حالت طبیعی کم تر باشد دستگاه خاموش می‌ شود. برای برطرف کردن چنین مشکلی ابتدا باید فشار را تنظیم کنید، در غیر این صورت فشار پایین ممکن است موجب خرابی پکیج و پمپ آن شود.

در این حالت برای برطرف کردن این مشکل شیر ورودی در مسیر اصلی که به سیستم داخلی پکیج متصل است را باز کرده و مدتی صبر کنید تا فشار آب در داخل دستگاه به ۲ بار برسد، سپس شیر پکیج را ببندید.

رسوب گرفتگی پکیج

با گذشت زمان و مصرف بی‌ رویه از پکیج‌ ها رسوبات آب در داخل مبدل حرارتی پکیج جمع می‌ شود. این رسوبات کارایی سیستم و راندمان آن را پایین خواهد آورد، بنابراین اگر متوجه شدید که پکیج شما رسوب زیادی به خود گرفته است در این حالت علاوه بر آن که پکیج را تمیز می‌ کنید با استفاده از سختی گیر پلی فسفات و با ایجاد کردن دمای ۸۰ درجه با ایجاد رسوبات جدید مقابله کنید.

مبدل حرارتی

اگر با عدم گرم شدن آب به اندازه کافی مواجه شدید، گاهی این مشکل به مبدل حرارتی مربوط می‌ شود، چون ممکن است مبدل خراب شده یا رسوب گرفته باشد. در این حالت می‌ توانید با سرویس کردن پکیج مشکل به وجود آمده را برطرف کنید.

مشکلات مربوط به پمپ یا بخاری

اگر پمپ یا بخاری پکیج خراب شده باشد به طور کل عملکرد آن مختل می‌ شود. این مسئله عدم توزیع صحیح حرارت در سیستم را موجب شده و در نهایت آب گرم نمی‌ شود.

ایجاد مشکل در قسمت پمپ و بخاری ممکن است به دلیل خرابی در قسمت‌ های مکانیکی باشد که در نهایت نیز موجب عدم توانایی کافی در تولید کردن حرارت یا عدم توزیع صحیح آب گرم می‌ شود.

خرابی حسگرها و کنترلرها

کنترلرها و حسگرها از اجزای کلیدی در پکیج‌ هایی هستند که جهت کنترل و نظارت دما و هم چنین عملکرد درست آن مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این اجزا به طور مستمر و دائمی عملکرد سیستم و دمای محیط را اندازه‌ گیری کرده و در نهایت موجب خاموش یا روشن شدن پمپ و بخاری می‌ شوند تا دما در یک محدوده نرمال و مطلوبی قرار بگیرد.

اگر هر کدام از این قسمت‌ ها به صورت نادرست کار نکنند، نمی‌ توانند دمای درست را تشخیص دهند و در نهایت عملکرد نادرست آن ها موجب عدم گرم شدن آب نیز خواهد شد.

از دیگر دلایل گرم نشدن آب پکیج‌ ها می‌ توان موارد زیر را نام برد:

  • مشکلات مرتبط با لوله کشی و اتصالات
  • عدم نگه داری و تعمیرات منظم
  • مشکل در سوخت پکیج
  • مشکل در ترموستات

بیشتر بخوانید: 6 علائم خرابی پکیج دیواری

خرابی حسگرها و کنترلرها در پکیج دیواری
8 دلیل مهم برای گرم نشدن آب پکیج یا سرد ماندن آن

نتیجه‌ گیری

در این مقاله 8 دلیل مهم برای گرم نشدن آب پکیج یا سرد ماندن آن را بررسی کردیم و به توضیح هر کدام از این دلایل پرداختیم.

اگر ساکن شهر تهران هستید و با هر یک از مشکلات بالا مواجه شدید، در این حالت می‌ توانید جهت تعمیر پکیج در شرق تهران یا تعمیر پکیج در غرب تهران با نمایندگی‌ های فعال برای برطرف کردن این مشکل در تماس باشید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص دلایل رایج گرم نشدن آب پکیج را در سایت امیر سه سوت به دست بیاورید و یا به کارشناسان ما زنگ بزنید.