کولر گازی خوب چی بخریم؟

کولرگازی‌ها از پراستفاده‌ترین لوازم تهویه مطبوع در طول تابستان‌های گرم سال هستند که هوای خنک و آسایش را برای ساکنان خانه به ارمغان می‌آورند. در این مقاله خیلی ساده می‌خواهیم بگوییم کولر گازی خوب چی بخریم؟

کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی پنجره‌ای یکی از رایج‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌های موجود است. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در یک قاب پنجره یا طاق ایجاد شده در یک دیوار قرار می‌گیرند. آن‌ها اتاق‌ها را به‌صورت جداگانه خنک می‌کنند و نصب آن‌ها نسبتاً آسان است. سیستم‌های تهویه مطبوع پنجره‌ای برای آپارتمان‌ها یا خانه‌های کوچکی که نصب سیستم‌های خنک کننده مرکزی در آن‌جا امکان‌پذیر نیست، مناسب هستند.

پیشنهاد: بهترین نمایندگی تعمیر کولرگازی در تهران

کولر گازی پنجره‌ای
کولر گازی خوب چی بخریم؟

کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت که به دلیل دارا بودن کانال‌کشی، به کولر گازی داکت اسپلیت هم معروف است، از دو جزء اصلی تشکیل شده است: بخش داخلی و بخش خارجی.

بخش داخلی در داخل اتاق نصب می‌شود در حالی که بخش خارجی در خارج از ساختمان قرار می‌گیرد.

این کولرها مانند کولرهای پنجره‌ای مانع از دید پنجره‌ ها نمی‌شوند. کولرهای گازی اسپلیت سرمایش مناسبی را برای فضاهای بزرگ مانند اتاق نشیمن یا اتاق‌های متعدد و متصل به‌هم فراهم می‌کنند.

کولر گازی قابل حمل

کولر گازی پرتابل یا قابل حمل انعطاف پذیر است زیرا می‌توان آن را از اتاقی به اتاق دیگر بدون دردسر جابه‌جا کرد. این کولرها معمولاً به چرخ‌هایی مجهز شده‌اند که جابجایی آن‌ها را آسان می‌کند. هم‌چنین نیاز به تلاش اندکی برای نصب دارند.

کولر گازی قابل حمل هوای گرم را از طریق یک لوله منتقل می‌کند که باید از طریق پنجره یا دهانه‌های تعبیه شده روی دیوار تخلیه شود. این کولرهای برای مستأجران و افرادی که دنبال سرمایش سریع در فضاهای کوچک هستند، مناسب است.

کولر گازی مینی اسپلیت بدون داکت

سیستم‌های مینی اسپلیت بدون داکت مانند کولر گازی اسپلیت عمل می‌کنند اما برای نصب نیازی به کانال‌کشی یا در اصطلاح داکت ندارند. آن‌ها از یک واحد کمپرسور در فضای باز تشکیل شده‌اند که از طریق خطوط مبرد به یک یا چند واحد داخلی متصل می‌شوند و نیاز به نصب گسترده کانال را از بین می‌برند.

کولر گازی مینی اسپلیت بدون داکت در مصرف انرژی کارآمد هستند و سرمایش را در محدوده مناسب فراهم می‌کنند. آن‌ها برای خانه‌هایی مناسبند که زیرساخت کافی برای کانال‌کشی را دارا نیستند.

پیشنهاد: تعمیر اسپیلت در تهران

کولر گازی مرکزی

کولر گازی خوب چی بخریم؟ کولرهای گازی مرکزی برای خنک کردن کل خانه یا ساختمان طراحی شده‌اند. آن‌ها از یک دستگاه مرکزی تشکیل می شوند که هوای خنک را از طریق شبکه‌ای از لوله‌ها و دریچه‌ها توزیع می‌کند. این کولرها، میزان سرمایش ثابتی را در سرتاسر فضا فراهم می‌کنند و می‌توانند توسط ترموستات کنترل شوند. توجه داشته باشید که کولرهای مرکزی نیاز به نصب حرفه‌ای دارند و برای خانه‌های بزرگ یا ساختمان‌های تجاری مناسب هستند.

کولر گازی خوب چی بخریم؟ توجه به ظرفیت کولر گازی

کولرهای گازی در ابعاد و ظرفیت‌های سرمایشی متعددی ارائه می‌شوند. از این رو، باید با توجه به اندازه محل و نیازهای مکان، نسبت به خرید این تجهیزات سرمایشی، اقدام کنید. ظرفیت کولر گازی با نماد BTU مشخص می‌شود که به معنای پتانسیل ایجاد سرمایش در واحد زمان است.

ویژگی‌ها و عملکرد کولر گازی

برای این که بدانیم کولر گازی خوب چی بخریم، بایستی از برخی ویژگی‌ها و عملکرد آن سر دربیاوریم. از جمله: دارا بودن فیلتر تصفیه هوای محیط، قابلیت کنترل از راه دور، دارا بودن قدرت سرمایش بالا، کاهش مصرف آب و … .

نکات مهم برای این که کولر گازی خوب چی بخریم؟

  • زیبایی: یکی از نکات مهم، توجه به زیبایی پنل و ست بودن آن با دکوراسیون داخلی خانه است که زیبایی بصری و هارمونی را افزایش می‌دهد.
  • تعداد افراد و رفت و آمد: هر چه در محل تعداد افراد بیشتری حضور داشته باشند، یا رفت و آمد زیاد باشد، بایستی از کولرگازی‌های با ظرفیت خنک کنندگی بیشتر استفاده کرد.
  • تراکم اثاثه: هر چه تراکم اثاثه و لوازم در محل بیشتر باشد، ظرفیت نسبتا بالاتری از سرمایش نیاز خواهد بود.
  • محل‌های گرمازا: در آشپزخانه و مناطق مجاور آن، با توجه به وجود دستگاه‌های گرمازا مانند انواع اجاق برقی یا گاز، به کولرهایی با ظرفیت سرمایش بالاتر نیاز است.
  • منطقه جغرافیایی: در مناطق گرم و خشک و یا استوایی، با توجه به گرمای هوا به ظرفیت بالاتر تجهیزات سرمایشی نیاز دارید.
کولر گازی خوب چی بخریم؟ توجه به ظرفیت کولر گازی
کولر گازی خوب چی بخریم؟

سخن پایانی

این که کولر گازی خوب چی بخریم، به عوامل مختلفی مانند اندازه فضا، بودجه، نیازهای ساکنان و ترجیحات شخصی بستگی دارد. بهتر است با شناسایی این نیازها و ترجیحات و با گرفتن مشاوره از افراد خبره در شرکت امیر 3 سوت، به بهترین انتخاب برسید.