چه کولر گازی بخریم

چه کولر گازی بخریم :وقتی که هوا گرم می شود، فکر شما درگیر خواهد شد و این سوال در ذهن شما پیش خواهد آمد که چه کولر گازی بخریم؟ برای کسانی که کولر گازی ندارند،  اسپیلت می تواند وسیله ای ارزان و کم مصرف برای خنک کردن یک یا دو اتاق باشد.

اگر آماده ورود به فصل گرما هستید، باید بدانید که بیش از 6 میلیون دستگاه کولر گازی اسپیلت در سال گذشته به فروش رسیده و ارسال شده اند که این میزان تقریباً 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. با توجه به اینکه بسیاری از ما پس از دوران کرونا به جای اینکه در یک دفتر دارای کولر گازی اسپیلت کار کنیم، در خانه کار می کنیم؛ این مسئله چندان عجیب نیست.

به گزارش انرژی استار، یک خانواده معمولی حدود 13 درصد از مبلغ قبض آب و برق سالانه خود را صرف هزینه انرژی  وسایل سرمایشی می کنند. بنابراین بسیار مهم است که یک کولر گازی مناسب انتخاب کنید. در ادامه کارشناسان امیر سه سوت توضیحاتی درباره اینکه چه کولر گازی بخریم آماده کرده اند.

چگونه اسپیلت مناسب را تشخیص دهیم؟

در مجموعه امیر سه سوت کولر گازی های اسپیلت در یک محفظه ویژه با آب و هوای کنترل شده آزمایش می ‌شوند. برای این کار دمای محفظه را تا 90 درجه فارنهایت افزایش می دهیم، سپس اندازه گیری خواهیم کرد که چقدر طول می کشد تا کولر اسپیلت دما را 10 درجه فارنهایت کاهش دهد. ما همچنین اندازه گیری می کنیم که اسپیلت تا چه زمانی دمای تنظیم شده را نگه می دارد. و از آن جایی که کولر گازی اسپیلت پر سر و صدا می تواند آزاردهنده باشد، میزان صدای هر کولر را در پایین ترین و بالاترین مقدار تنظیمات دما اندازه گیری می کنیم تا متوجه شویم چه کولر گازی بخریم.

بیشتر بخوانید: سرویس چیلر در تهران

چه کولر گازی بخریم

مصرف انرژی بهینه

کولر های گازی اسپیلت دارای گواهینامه New Energy Star با کیفیت تر بوده و با دستورالعمل های استاندارد تولید می شوند تا اطمینان حاصل شود که پکیج دستگاه مهر و موم خوبی دارید و نشتی به حداقل رسانده می ‌شود.

به نویز توجه کنید

مدل ‌های اسپیلتی که در تست‌های نویز ما رتبه‌بندی عالی یا خیلی خوب را کسب می‌ کنند، آنقدر بی‌صدا هستند که تنها صدایی که ممکن است از آنها بشنوید صدای فن است. کولر های گازی اسپیلت که امتیاز مناسبی از جهت نویز دریافت می کنند، کاملا کم سر و صدا هستند و حتی هنگامی که مدت طولانی روشن بمانند مشکلی ایجاد نخواهند کرد.

مکان فیلتر را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که می توانید به راحتی به فیلتر برای تمیز کردنش دسترسی داشته باشید، کاری که به صورت مداوم باید انجام دهید تا راندمان دستگاه را در وضعیت بالایی نگه دارید. از طرفی هم می توانید تعمیر اسپلیت در تهران را به مجموعه ما بسپارید.

هوشمند بودن

برخی از کولر های گازی اسپیلت هوشمندتر شده اند و به شما امکان می دهند تا آنها را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل و تنظیم کنید. حتی ممکن است بتوانید آنها را به سایر وسایل تهویه هوا خانه خود متصل کنید.

قابل حمل بودن

این نوع از کولر ها شباهت زیادی با کولرهای دریچه ای دارند، با این تفاوت که بجای اینکه مستقیماً به داخل دریچه نصب شوند، بر روی زمین قرار خواهند گرفت. دستگاه هوا را جذب می کند، گرما و رطوبت را از بین می برد و هوای خنک و خشک را به خانه شما باز می گرداند. هوای گرم و مرطوب از طریق شیلنگ کولر که از پنجره به بیرون می رود تخلیه می شود. اگر در فضای منزل دریچه مناسب ندارید یا نمی ‌توانید کولرهای سنگین ‌تر را حمل کنید، این گزینه برای استفاده و خرید بهتر است.

سایز بندی

در نهایت شما هنگام مقایسه کولر های گازی اسپیلت باید اندازه آنها را بررسی کنید. اگر یک کولر کوچک را انتخاب کنید، در روزهای خیلی گرم خوب کار نمی کند. و اگر یک کولر بزرگ نصب کنید، طول عمر مفید آن پایین میاید، که قطعات آن سریع‌ تر فرسوده می‌شوند و به کولر فرصتی برای رطوبت ‌زدایی فضا نمی ‌دهد.

سخن پایانی

برای اینکه بدانیم چه کولر گازی بخریم؛ باید توجه کنید که تا چه میزان استاندارد های ساخت وسایل الکترونیکی در آن رعایت شده است و همچنین این که تکنولوژی‌ چقدر در ساخت این وسیله نقش داشته است. به طور کلی کولر های گازی اسپیلت برای تهویه هوای منزل بسیار مناسب هستند و می‌ توانند جوابگوی یک فضای بسیار بزرگ باشند. اگر شما هم می ‌خواهید یک کولرگازی اسپیلت مناسب تهیه کنید یا نیاز به نصب اسپیلت در تهران دارید؛ می توانید از نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران و مجموعه امیر سه سوت راهنمایی دريافت کنید.