چرا سرویس کولر گازی مهم است؟

کولر های گازی یکی از پرکاربردترین وسیله ها در میان جزئیات تاسیساتی ساختمان ها هستند که هم در فصول سرد و هم در فصول کاربرد زیادی دارند. یکی از موارد اساسی درباره کولرهای گازی سرویس به موقع آن ها است که در مواقع بسیار سرد و بسیار گرم از سال که نقش مهمی ایفا می کنند دچار مشکل نشوند.

کولر های گازی ممکن است در طول عمر خود دچار مشکلاتی شوند که اگر در زمان درست به آن ها رسیدگی کنید از آسیب های جدی تر به دستگاه جلوگیری می شود.

کولر های گازی در شهرهایی مثل کیش، قشم و سایر شهرهای جنوبی و شمالی ایران استفاده فراوانی دارند. اگر می خواهید درباره سرویس کولر گازی اطلاعاتی کسب کنید با ما همراه باشید.

علت اهمیت سرویس کولر گازی
سرویس کولر گازی

علت اهمیت سرویس کولر گازی

سرویس کولر های گازی پیش از شروع فصول تابستان و زمستان یکی از کارهای بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. این کار باعث افزایش خنک کنندگی و راندمان کولر می شود و مصرف برق را کاهش می دهد. بطور کلی باید به کولر های گازی رسیدگی کرد؛ زیرا در غیر این صورت میزان خنک کنندگی آن نسبت به قبل کمتر می شود.

در صورتی که به موقع آن را تعمیر و سرویس نکنید دوده های سیاه پرتاب می کند و باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود. همچنین ممکن است بدلیل بسته شدن مسیر لوله،پنل داخلی کولر دچار آب ریزی شود. شما می توانید برای جلوگیری از بروز این مشکلات از افراد ماهر برای سرویس اسپیلت در تهران کمک بگیرید.

عوامل موثر بر قیمت سرویس کولر گازی

شرکت های مختلف برای سرویس کولرهای گازی قیمت های مختلفی را پیشنهاد می دهند. میزان مهارت و تخصص فردی که توانایی سرویس آن را دارد اهمیت زیادی دارد. امیر سه سوت بهترین متخصصان در زمینه سرویس چیلر در تهران را با مناسب ترین قیمت ها به شما معرفی می کند. حالا درباره تعدادی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت به اختصار صحبت می کنیم.

نوع کولر گازی

انواع مختلف کولر های گازی به سه مدل ایستاده، پنجره‌ ای و داکت اسپیلت تقسیم می شود. هر کدام از این انواع اسپیلت ها هزینه مختلفی برای سرویس دارند و قیمت آن ها متفاوت است.

ظرفیت کولر گازی

یکی از مواردی که بر قیمت سرویس کولر های گازی تاثیر می گذارد ظرفیت آن است. هرچقدر ظرفیت آن ها بیشتر باشد هزینه سرویس بالاتر می رود.

نوع کمپرسور

کمپرسورهایی که در تولید اسپیلت ها بکار برده می شوند به دو دسته کمپرسورهای اینورتر و معمولی تقسیم می شوند. بطور کلی هزینه سرویس کولرهایی با کمپرسور اینورتر ببیشتر از مدل معمولی آن است.

محل نصب کولر

یکی از موضوعات قابل توجه در هزینه سرویس اسپیلت ها محل نصب آن ها است. گاهی اوقات کولر های گازی طوری در محل خود قرار می گیرند که دسترسی به آن ها سخت است. در این شرایط هزینه سرویس بیشتر می شود؛ زیرا بررسی سیستم به سختی انجام می شود و این قیمت پرداختی را بالاتر می برد.

فیلترهای کولر گازی

فیلتر اسپیلت ها بخش مهمی از ساختار آن ها هستند. توجه کنید که شما باید هر چند وقت یکبار به نظافت این فیلترها بپردازید و این بخشی از فرآیند سرویس کولر های گازی محسوب می شود. گاهی این فیلترها بدلیل آسیب و مشکلات جزئی نیاز به تعویض دارند که در این شرایط هزینه سرویس کمی افزایش می یابد.

پیشنهاد: راهنمای سرویس انواع اسپیلت

نکات تاثیر گذار در نگهداری کولر
سرویس کولر گازی

نکات تاثیر گذار در نگهداری کولر

در نگهداری از کولر های گازی به کندانسور آن توجه ویژه ای داشته باشید. کندانسور بخش مهمی از ساختار اسپیلت ها است که باید آن را به خوبی تمیز نگهدارید. زباله های اطراف کولر را جمع کنید و توجه کنید که زمان تمیز کردن، دستگاه خاموش باشد. با دقت زیادی آلودگی های پره های کولر را پاک کنید و از پاشیدن آب با شلنگ برای تمیز کردن این پره ها استفاده کنید.

جمع بندی

همانطور که مطالعه کردید اسپیلت ها نیاز به شرایط نگهداری مناسبی دارند و باید پس از گذشت مدتی از زمان، به بررسی جزئی درباره قطعات آن بپردازید تا از ایجاد مشکلات بزرگتر جلوگیری کنید. امیر سه سوت به شما کمک می کند تا با افراد ماهر در نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران ارتباط برقرار کنید و شرایط آسانی را برای سرویس اسپیلت ها تجربه کنید.