آیا با نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور آشنا هستید؟

هواگیری پکیج ایران رادیاتور از کارهایی است که پیش از شروع فصل سرد جهت راه اندازی کردن سیستم گرمایشی و هم چنین افزایش دادن بازدهی آن انجام می‌ شود. نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور مراحلی دارد.

علاوه بر آن که در برندهای مختلف نیز با یک دیگر متفاوت است که حتما باید توسط یک تعمیرکار ماهر و با دقت بالایی انجام شود تا هواگیری به طرز صحیح و درستی انجام شود. در این مقاله نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور را بررسی می‌ کنیم.

خدمات امیر 3 سوت: تعمیر پکیج در غرب تهران

مراحل و نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور
آیا با نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور آشنا هستید؟

10 مرحله هواگیری پکیج ایران رادیاتور

یکی از مشکلات رایجی که در انواع پکیج‌ ها به وجود می‌ آید و نیاز است که در اسرع وقت آن را برطرف کنید، مشکل هواگیری آن می‌ باشد، چون اگر پکیج با چنین مشکلی مواجه شود، جوش می‌ آورد و شما نمی‌ توانید کارایی و عملکرد درستی را از چنین پکیجی انتظار داشته باشید.

به همین دلیل باید هواگیری پکیج را به طرز صحیحی انجام دهید. گاهی افراد توانایی چنین کاری را ندارند و در چنین حالتی باید از تعمیرکاران پکیج کمک بگیرند.

گفتیم که هواگیری کردن پکیج ایران رادیاتور مرحله به مرحله انجام می‌ شود که این مراحل عبارتند از:

  1. ابتدا لوله آب گرم را کامل باز کنید، به این ترتیب پکیج روشن می‌ شود.
  2. یک پیچ هواگیری در قسمت انتهای پمپ پکیج وجود دارد که باید آن را با پیچ گوشتی باز کنید.
  3. پیچ را در خلاف عقربه‌ های ساعت بپیچانید تا کامل باز شود.
  4. وقتی پیچ را باز کنید، به همراه هوا آب هم از پکیج خارج خواهد شد. این آب بسیار داغ است، پس سعی کنید نکات ایمنی را هنگام باز کردن پیچ رعایت کنید تا مشکلاتی مانند سوختگی پیش نیاید.
  5. یک دستمال میکروفایبر یا نانو در کنار خود داشته باشید تا آب خروجی از پکیج را با آن پاک کنید. می توانید از سطل یا ظروف دیگری نیز استفاده کنید.
  6. آب با صدای بالایی از پکیج خارج می‌ شود، نگران این موضوع نباشید و پس از آن که صدای آب کم تر شد و صدا فشار آب خروجی نیز یکنواخت شد، یعنی هواگیری انجام شده و به پایان رسیده است.
  7. پس از پایان هواگیری حال باید پیچ پکیج را در جهت عقربه‌ های ساعت بچرخانید تا کاملاً بسته شود. حتماً پیچ را به طور دقیق و کامل ببندید.
  8. هواگیری پکیج به طور کامل انجام شده است، اما پس از هواگیری پکیج باید رادیاتورهایی را که در اتاق نصب کرده‌ اید، هواگیری شوند.
  9. پس از هواگیری رادیاتورها و پکیج حال باید فشار پکیج را نیز به درستی تنظیم کنید.
  10. علاوه بر رادیاتورها سرویس‌ های بهداشتی باید به درستی هواگیری شود.

نحوه هواگیری رادیاتورها

رادیاتورها پنل‌ های فلزی می‌ باشند که با جریان پیدا کردن آب گرم در آن ها هوای محیط خانه گرم می‌ شود، برای هواگیری کردن رادیاتور‌ها نیز باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • یک ظرف در کنار رادیاتور خود قرار دهید تا آب خارج شده از داخل آن محیط اطراف را خیس نکند.
  • در مرحله اول پیچ رادیاتور را با پیچ گوشتی مخصوص باز کنید و صبر کنید تا هوای داخل آن کاملاً خارج شود.
  • توجه داشته باشید که پیچ نباید زیاد باز شود، چون آب شوفاژ بیش از حد معمول خارج خواهد شد.
  • پس از آن که مقداری آب از داخل رادیاتورها خارج شد، حال می‌ توانید پیچ را محکم ببندید.
  • این عمل را برای همه رادیاتورهای داخل خانه که سرد شده‌ اند، انجام دهید.
  • پس از آن که شوفاژ هواگیری شد، فشار پکیج دیواری نیز باید چک شود و اگر نیاز بود آن را مجدداً تنظیم کنید.
نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور
آیا با نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور آشنا هستید؟

جمع‌ بندی

در این مقاله نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور را بررسی کردیم. این کار باید مرحله به مرحله انجام شود که کلیه مراحل آن را نیز توضیح دادیم. علاوه بر هواگیری پکیج رادیاتور باید به درستی هواگیری شده و در نهایت فشار آب ورودی به پکیج تنظیم شود.

جهت سرویس دوره‌ ای پکیج می توانید در سایت امیر3سوت مطالب بیش تری را مطالعه کنید. اگر ساکن شهر تهران هستید می‌ توانید تعمیر پکیج در شرق تهران یا پکیج در غرب تهران را از طریق نمایندگی‌ های مجاز برند مربوطه انجام دهید.