مراحل نصب کولر گازی اسپیلت چیست؟

مراحل نصب کولر گازی اسپیلت چیست؟ کولر گازی اسپلیت گزینه ای عالی برای خنک شدن فضای خانه و محل کار و راحتی شما در ماه های تابستان است. همچنین این واحد ها نسبت به سیستم تهویه مطبوع مرکزی کم سر و صداتر، با نصب آسان‌تر و در مصرف انرژی بهینه تر هستند.

این نوع تهویه مطبوع بدون کانال است، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که واحد خنک کننده را در داخل دستگاه و واحد کمپرسور و کندانسور را در بیرون نصب کنید، سپس لوله کشی و بستن کابل برق بین قسمت های مختلف را انجام دهید.

اگر نمی خواهید برای مراحل نصب کولر گازی اسپیلت از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید و در زمینه لوله کشی و کار های برقی نیز تجربه دارید، می توانید دستگاه را به تنهایی نصب کنید. هر مدل کولر گازی اسپیلت برای سازنده خود منحصر به فرد است، اما فرآیند نصب به طور کلی یکسان است.

مراحل نصب کولر گازی اسپیلت چیست؟

مراحل نصب کولر گازی اسپیلت

۱- برای نصب یونیت داخلی، یک قسمت مناسب روی دیوار داخلی خود انتخاب کنید. در حقیقت برای تغذیه لوله ها از یونیت داخلی به یونیت بیرونی باید یک سوراخ روی دیوار ایجاد کنید، به همین خاطر مطمئن شوید مکانی که انتخاب می کنید این امکان را به شما می دهد. در بهترین حالت باید، محلی را دور از نور مستقیم خورشید و منابع گرمایشی انتخاب کنید. دستگاه را در فاصله 7 فوتی (2.1 متری ) از زمین قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که حداقل 6 تا 12 اینچ (15 تا 30 سانتی متر) فضای باز در هر طرف واحد وجود دارد تا جریان هوا مناسب باشد.

۲-صفحه پشتی را به دیوار داخلی محکم کنید. سپس صفحه پشتی را روی دیواری که می خواهید یونیت داخلی را روی آن نصب کنید، نگه دارید. مطمئن شوید که هم سطح افقی و هم عمودی یک دست است. از یک مداد برای علامت گذاری محل سوراخ های پیچ استفاده کنید، صفحه را بردارید، سپس یک سوراخ در دیوار ایجاد کنید که در آن پیچ ها قرار می گیرند.
۳- یک سوراخ 3 اینچی (7.6 سانتی متری) از طریق دیوار با دریل ایجاد کنید تا بتوانید لوله ها را به سمت بیرون هدایت کنید. یک علامت در مرکز سوراخ در صفحه نصب ایجاد کنید. برای اطمینان از زهکشی کافی، از یک اره یا یک مته با یک ضمیمه تیز برای ایجاد یک سوراخ دایره ‌ای 3 اینچی (7.6 سانتی‌متری) از طریق دیوار استفاده کنید.

۴- سپس برای مراحل نصب کولر گازی اسپیلت؛ اتصالات الکتریکی یونیت داخلی را بررسی کنید و بعد، اطمینان حاصل کنید که سیم های کابل به پایانه های پیچ وصل شده اند و سیم کشی با نمودار ارائه شده با دستگاه مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید: سرویس اسپیلت در تهران

مراحل نصب کولر گازی اسپیلت چیست؟

۵- لوله ها و کابل ها را از سوراخ دیوار عبور دهید، سپس آنها را به دستگاه متصل کنید.
• هر کابلی از قبل عایق شده است، بنابراین لازم نیست نگران اضافه کردن عایق باشید.
• تمام تلاش خود را به کار ببرید تا میزان خم شدن لوله ها و کابل را به حداقل برسانید و اطمینان حاصل کنید که دستگاه به خوبی کار می کند.
• مطمئن شوید که لوله زهکشی آب را در محل مناسب تخلیه می کند. برای اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنمای همراه کولر خود مراجعه نمایید.

۶در آخرین مراحل نصب کولر گازی اسپیلت؛ یونیت داخلی را روی صفحه نصب محکم کنید. برای اتصال کولر گازی به دیوار، کافی است اتصالات مادگی پشت دستگاه را با اتصالات نری روی صفحه نصب تراز کنید و محکم فشار دهید تا دستگاه در جای خود محکم شود. اطمینان حاصل کنید که دستگاه 2-3 درجه به عقب متمایل است تا آب بتواند از لوله تخلیه خارج شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر پکیج در شرق تهران

سخن پایانی

همانطور که پیش‌تر شرح داده شد؛ مراحل نصب کولر گازی اسپیلت کاملا مشابه هم بوده و شما می توانید با نصب این کولر به تنهایی در صورتی که در زمینه برق و الکترونیک اطلاعات و مهارت کافی دارید؛ نیازی نیست که از یک تعمیر کار کمک بگیرید.

اما اگر خودتان به تنهایی قادر به نصب کولر گازی اسپیلت نیستید مجموعه امیرسه سوت آماده ارائه خدمات نصب و تعمیر اسپلیت در تهران و بخصوص تعمیر پکیج در شرق تهران می ‌باشد.