علت جوش آوردن پکیج چیست؟

علت جوش آوردن پکیج: چگونه می‌ توان این مشکل را در انواع پکیج‌ ها برطرف کرد، دلایل مختلفی جهت به جوش آوردن پکیج وجود دارد که از جمله آن ها می‌ توان به بسته بودن شیر رفت و برگشت، خراب شدن پمپ سیرکولاسیون، کثیف بودن قسمت توری برگشت، سوختن شیر موتوری و غیره اشاره کرد.

که بر اثر آن ها احتمال جوش آوردن پکیج وجود دارد و در صورت بروز چنین مشکلی حتماً باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد تا مشکلات بیش تری به وجود نیاید. در این مقاله علت جوش آوردن پکیج و روش‌ هایی برای پیشگیری آن را بررسی می‌ کنیم.

خدمات امیر 3 سوت: تعمیر پکیج در غرب تهران

علت جوش آوردن پکیج و روش‌ هایی برای پیشگیری

پکیج‌ ها پس از استفاده‌ های مکرر گاهی با نواقصی مواجه می‌ شوند که این مشکلات ممکن است مربوط به بخش‌ های مختلف آن باشد. برخی از خرابی‌ ها و نواقص نیز منجر به جوش آوردن پکیج می شوند که پس از بررسی باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنیم تا پکیج بتواند به طرز صحیحی کار کند.

از جمله دلایل رایجی که باعث به جوش آمدن پکیج می‌ شوند، موارد زیر هستند:

اختلال در جریان آب

داخل مدار پکیج گاهی به دلایل مختلفی مانند ایجاد شدن رسوب، مسیر جریان آب در داخل پکیج مسدود می‌ شود. به این ترتیب آب نمی‌ تواند در داخل مدار به گردش درآید. علاوه بر آن که گاهی ممکن است منبع انبساط پکیج نیز خراب شده یا نشتی داشته باشد.

در این حالت پکیج ایجاد سر و صدا خواهد کرد، حتی گاهی خاموش نیز می‌ شود. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، حتماً باید مشکل را آن را با یک تعمیرکار ماهر در میان بگذارید تا نسبت به برطرف کردن آن اقدام کند.

هوا گرفتن پکیج

از دلایل دیگری که موجب اختلال در عملکرد درست پکیج و جوش آوردن آن می‌ شود، عدم سرویس دهی دوره‌ ای پکیج می‌ باشد. به همین دلیل گاهی عدم هواگیری پکیج باعث جوش آوردن آن می‌ شود. به این ترتیب به جای این که پمپ بتواند آب داخل پکیج را به گردش دربیاورد، هوا را به گردش درمی‌ آورد.

چنین مشکلی فشار پکیج را افزایش داده و در نهایت باعث جوش آمدن آن می‌ شود. برطرف کردن چنین مشکلی نیز باید پکیچ را هواگیری کنید، اما اگر خودتان قادر به انجام آن نیستید، می‌ توانید از نمایندگی‌ ها کمک بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهند.

بیشتر بخوانید: آیا با نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور آشنا هستید؟

رسوب گرفتن مبدل‌ ها

گاهی قسمت‌ های مختلف پکیج از جمله مبدل‌ ها رسوب می‌ گیرند. به این ترتیب مسیر حرکت آب مسدود می‌ شود. این موضوع نیز موجب جوش آوردن پکیج خواهد شد، برای برطرف کردن آن باید مبدل‌ ها را به درستی با اسید شستشو داد.

البته دقت کنید که این کار نیاز به مهارت بالایی دارد و افراد ناآشنا نباید چنین کاری را انجام دهند، چون ممکن است خطراتی برای آن ها به وجود بیاید.

وجود مشکل در قسمت پمپ سیرکولاسیون پمپ

سیرکولاسیون آب را در داخل مدار گرمایشی به حرکت درمی‌ آورد. برای این کار نیز باید آب را از طریق قسمت رادیاتور به صورت مکشی دریافت کند، سپس این آب به طرف مبدل اولیه هدایت شده و پس از آن که در مبدل اولیه به وسیله مشعل گرم شد، به رادیاتور و مبدل ثانویه وارد می‌ شود تا گرمای خودش را از دست بدهد و در نهایت نیز به قسمت پمپ وارد شود.

این سیکل به طور مداوم تکرار می‌ شود. حال اگر به هر دلیلی پمپ نتواند کار خودش را به درستی انجام دهد، موجب به جوش آمدن پکیج خواهد شد. در این حالت باید تعمیرکار دستگاه را عیب یاری کرده و در صورت نیاز پمپ را تعمیر یا تعویض کند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله دلایل و علت جوش آمدن پکیج و روش‌ هایی برای پیشگیری آن را بررسی کردیم. دلایل متعددی وجود دارند که ممکن است موجب جوش آمدن پکیج شوند که نمونه‌ هایی از آن را مطرح کردیم و روش‌ هایی برای پیشگیری آن را نیز توضیح دادیم.

در سایت امیر 3 سوت با دیگر دلایل جوش آمدن پکیج و روش‌ هایی برای پیشگیری آن، سرویس دهی دوره‌ ای پکیج، آشنایی با خدمات نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران و غیره بیش تر آشنا شوید.