با رعایت این نکات ساده دیگر به تعمیر اسپیلت نیازمند نمی شوید

کولرهای گازی انواع مختلفی دارند که به 3 نوع استاده، پنجره ای و اسپیلت ها یا کولرهای دو تکه تقسیم می شوند. پکیج ها و کولرهای گازی از کاربردی ترین عضوهای تاسیسات ساختمان محسوب می شوند که انتخاب بهترین مدل و کیفیت برای آن ها و همچنین دقت زیاد در نگهداری آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

این دو وسیله پرکاربرد در تمام طول شبانه روز کاربرد زیادی دارد. اسپیلت ها علاوه بر این در فصول گرم نقش اساسی در متعادل سازی دمای محیط ایفا می کنند. کولرهای گازی امروزه طرفداران بیشتری نسبت به کولرهای آبی را به خود اختصاص داده اند. با ما در این مقاله همراه باشید تا درباره تعمیر اسپیلت صحبت کنیم.

نکاتی برای نگهداری اسپیلت در خانه
رعایت نکات ساده تعمیر پکیج و اسپیلت

نکاتی برای نگهداری اسپیلت در خانه

تعمیر پکیج و کولرهای گازی یکی از کارهای مهمی است که پیش از شروع فصل گرما و سرما باید به آن بپردازید. برای سرویس این وسایل حیاتی می توانید از نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران کمک بگیرید تا افرادی ماهر و متخصص را به شما معرفی کنند.

بجز سرویس های دوره ای که باید برای پکیج و اسپیلت انجام داد، می توان با انجام اقدامات ساده ای از بروز مشکلات و آسیب های جدی که منجر به تعمیر اسپیلت در تهران می شود جلوگیری کرد. به اختصار درباره تعدادی از این فعالیت ها صحبت می کنیم.

تمیز کردن واحد خارجی

واحد خارجی کولرهای گازی شامل کمپرسور و کندانسور است که از حیاتی ترین قسمت های اسپیلت ها هستند. بهترین کار این است که بدون در نظر گرفتن سرویس های دوره ای اسپیلت ها، با انجام اقدامات کم هزینه ای از کولرهای گازی مراقبت کنیم. کندانسور یکی از اعضایی است که نیاز به تمیز کردن دارد.

در اولین قدم برای پاکیزه ساختن این واحد داخلی، کولر گازی را خاموش کنید. پیش از شروع تمیز کاری باید مطمئن شده باشید تا برق اصلی دستگاه قطع باشد.

سپس زباله ها و آلودگی های اطراف اسپیلت را تمیز کنید. پره های کندانسور یکی از بخش هایی است که بیشتر از سایر قسمت ها آلوده می شود. بوسیله یک برس و یا با کمک گرفتن از جاروبرقی می توانید زباله های اطراف پره ها را پاک کنید.

سپس توسط یک دستمال مرطوب فن کندانسور را تمیز کنید. فن نیز یکی از قسمت هایی است که زباله های زیادی را به خود جذب می کند. بعنوان آخرین اقدام می توانید از پاکیزگی پره ها از داخل به بیرون مطمئن شوید و بهتر است برای این کار از شلنگ آب استفاده کنید.

تمیز کردن واحد داخلی

واحد داخلی اسپیلت ها از اواپراتورها تشکیل می شود که با قرار گرفتن در فضای خانه، محیط را خنک می کنند. این اواپوراتور دارای کویل هایی است که با گذر زمان آلودگی هایی را به خود جذب می کنند و این آلودگی ها در میزان خنک کردن محیط تاثیر می گذارد.

شما می توانید برای جلوگیری از بروز این مشکل کویل اواپراتور تا حد زیادی تمیز کنید و کثیفی های آن را از بین ببرید. برای تمیز کردن کویل ها از یک برس نرم و یک پاک کننده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سرویس انواع اسپیلت، سرویس اسپیلت در محل با قیمت مناسب

نکاتی برای نگهداری اسپیلت در خانه

همچنین می توانید مواد شوینده نرم به همراه آب را نیز بکار ببرید. یکی دیگر از مشکلاتی که برای اواپراتور پیش می آید، گرفتگی زهکش آن بدلیل تجمع جلبک ها و کپک ها است. این گرفتگی می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع شود و جریان آبی را برقرار می کند که به دستگاه آسیب می زند.

شما می توانید برای رهایی از این زباله ها از جاروبرقی خشک یا مرطوب استفاده کنید. یکی دیگر از کارهایی که باعث مراقبت فوق العاده از اسپیلت ها می شود تغییر فیلترهای دمنده است. تغییر این فیلترها به محل قرارگیری اسپیلت بستگی دارد اما بطور کلی بهترین کار این است که این فیلترها را قبل از تابستان و قبل از زمستان تغییر بدهید.

جمع بندی

همانطور که در متن بالا مطالعه کردید بهترین کار برای سالم ماندن اسپیلت ها، نگهداری دقیق به همراه سرویس دوره ای اسپیلت است. این اقدامات ریز اما تاثیر گذار شما می تواند از مشکلات بزرگ این وسایل پرکاربرد جلوگیری کند.

اگر فکر می کنید به فردی متخصص برای تعمیر اسپیلت در  تهران نیاز دارید، امیر سه سوت می تواند به شما در معرفی افراد حرفه ای کمک کند.