خرید پکیج جدید و یا تعمیر آن کدام یک به صرفه تر است

پکیج ها سیستم گرمایشی هستند که در فصول سرد سال مهم ترین جز از تاسیسات ساختمان به شمار می روند. پکیج ها بطور کلی استفاده زیادی در طول شبانه روز دارند و این موضوع باعث می شود در اکثر مواقع مشکلات ریز و درشتی برای آن ها بوجود بیاید. تعمیر پکیج ها کار پر هزینه ای محسوب می شود و لوازم جانبی که برای تعمیر آن ها استفاده می شود، گران قیمت هستند.

به همین دلیل افراد ترجیح می دهند خرید یک پکیج جدید را جایگزین تعمیر آن کنند. همچنین سرویس دوره ای پکیج یکی از کارهایی است که بهتر است هر چند وقت یک بار زمانی را به آن اختصاص دهید تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کنید.

پیشنهاد: نمایندگی تعمیر پکیج دیواری در تهران

نکات مهم در هنگام خرید پکیج
خرید پکیج جدید و یا تعمیر آن کدام یک به صرفه تر است

 

نکات مهم در هنگام خرید پکیج

موقع خرید پکیج بهتر است به موارد زیادی توجه کنید. رعایت نکات مهم باعث می شود کالای انتخابی شما دیرتر دچار آسیب و خرابی شود و یا هرگز با مشکل خاصی روبرو نشود. مهمترین نکته در خرید پکیج توجه به محل نصب آن است. پکیج ها در دو مدل زمینی و دیواری وجود دارند که هر یک ویژگی هایی دارند. پکیج های دیواری عمر طولانی تری دارند و برای فضا های آپارتمانی کوچک مناسب تر اند.

پکیج های زمینی فضای بیشتری را اشغال می کنند و برای محیط های بزرگ کاربرد دارند. تعمیر مجدد پکیج های زمینی ساده تر از دیواری است و این یکی از نقاط قوت آن ها است. تمامی پکیج ها در ظرفیت های 24، 28، 30 و 35 کیلو وات یافت می شوند که بر اساس متراژ و مساحت موجود می توانید ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. پکیج ها دو نوع فن دار و بدون فن را دارا هستند که نوع بدون فن آن ها امروزه طرفداران زیادی ندارد.

در هنگام انتخاب نوع پکیج باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. امروزه پکیج هایی در بازار یافت می شوند که به سیستم عیب یاب اتوماتیک مجهز هستند. این نوع از پکیج ها یک مانیتور دارند که توسط سنسور های عیب یاب هوشمندی که در آن ها قرار داده شده، کوچکترین خطاهای عملکردی پکیج را نیز گزارش می دهند.

این ویژگی کاربرد زیادی در سیستم های گرمایشی دارد و باعث می شود هنگام بروز ایراد، ابتدا توسط این عیب یاب هوشمند درباره آن اطلاعات کسب کنید و در صورت نیاز با کمک گرفتن از امیر سه سوت، از خدمات تعمیر پکیج در شرق تهران بهره مند شوید.

عوامل تاثیر گذار بر انتخاب میان تعویض یا تعمیر پکیج

تشخیص این که در چه زمانی پکیج شما ارزش تعمیر دارد و در چه زمانی بهتر است اقدام به خرید مدل جدیدی از آن کنید، به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به بررسی تعدادی آن ها می پردازیم.

شرایط فعلیِ پکیج

انتخاب میان خرید یا تعمیر پکیج بستگی به وضعیت حال حاضر پکیج شما دارد. اگر سیستم گرمایشی منزل یا محل کار شما دچار مشکلاتی شده است و دائما به تعمیر و بازرسی احتیاج دارد، بهترین کار برای بهبود شرایط خرید یک پکیج جدید است تا شما را از تعمیرات دائمی آن راحت کند.

عمر پکیج

ممکن است پکیجی که از آن استفاده می کنید قدمت زیادی داشته باشد و قطعاتی که برای تعمیر آن بکار برده می شوند در بازار به راحتی یافت شوند. در این حالت بهتر است به تعمیر آن بپردازید.

میزان خرابی پکیج

میزان خرابی و آسیب دیدگی پکیج شما فاکتور بسیار مهمی در این تصمیم است. در بعضی مواقع میزان خرابی آن به قدری است که تعمیر پکیج هزینه زیادی به بار می آورد. در این حالت بهترین کار تعویض آن است.

افزایش امکانات و تجهیزات

اگر پکیج شما قدیمی شده است و دیگر نمی تواند نیاز های شما را رفع کند باید به فکر خرید یک پکیج جدید باشید. با مرور زمان تجهیزات و ویژگی هایی به این سیستم ها اضافه می شود که برای داشتن آن ها باید پکیج خود را ارتقا بدهید و آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سرویس پکیج دیواری چه زمانی است؟

عوامل تاثیر گذار بر انتخاب میان تعویض یا تعمیر پکیج
خرید پکیج جدید و یا تعمیر آن کدام یک به صرفه تر است

جمع بندی

بطور کلی با توجه به مطالب بالا دریافتیم که تعمیر پکیج یکی از راه های جلوگیری از تعویض آن است زیرا تعویض آن می تواند هزینه های بیشتری ایجاد کند.

مجموعه امیر سه سوت به شما کمک می کند تا با افراد ماهر و متخصص برای تعمیر پکیج در تهران ارتباط برقرار کنید و به سرعت مشکلتان را حل کنید.