تعمیر کار کولر گازی در غرب تهران

کولر گازی پر کاربرد ترین وسیله در تابستان های گرم است. این عضو مهم از تاسیسات ساختمان اهمیت زیادی در زندگی روزمره ما دارد. کولرهای گازی در طول شبانه روز در خانه و محل کار مشغول به فعالیت هستند و در صورت بی توجهی به آن ها و عدم رسیدگی طولانی مدت، دچار مشکلات مختلفی می شوند. با سرویس اسپیلت ها می توان از بروز آسیب های جدی به آن جلوگیری کرد و عمر این وسیله را افزایش داد.

گاهی بدلیل وجود مشکلات بزرگ و جدی تعمیر کولر کار مناسب و مقرون به صرفه ای نیست و بهتر است برای خرید مجدد این دستگاه اقدامم کنید. اگر می خواهید درباره سرویس و نصب اسپیلت در تهران اطلاعات کسب کنید با ما همراه باشید.

مشکلات عمومی کولر گازی
تعمیر کار کولر گازی در غرب تهران

مشکلات عمومی کولر گازی

اساس کار کولرهای گازی بر پایه فرآیند تبرید است. ممکن است شما در حین استفاده از این دستگاه پیچیده با مشکلاتی روبرو شوید که توجه شما را سرویس این اسپیلت ها جلب کند. مثلا روشن نشدن کولر گازی یکی از ایرادات رایج آن است. این مشکل در اثر خرابی قطعات الکترونیکی داخلی رخ می دهد و در بیشتر حالات فیوز دستگاه و سیم کشی داخلی دچار اتصالی شده است.

اسپیلت ها گاها هنگام کار کردن صدای زیادی تولید می کنند. منشا صدا می تواند از یکی از بخش های خارجی یا داخلی سازنده کولر باشد. بخش خارجی کولر از کندانسور و بخش داخلی آن از فن تشکیل شده است. اگر تشخیص دادید که مشکل صدا از بخش خارجی است، می توان گفت که ایراد از عدم تعادل کندانسور می باشد و یا اینکه فن داخلی کولر دچار مشکل شده است.

تشخیص اولیه مشکلات کولر گازی

کولر های گازی از پنل، کمپرسور، مجاری عبور هوا و کندانسور تشکیل شده است که کندانسور آن ساخته شده از یک موتور الکتریکی است. پنل داخلی اسپیلت نیز دارای فیلترهایی است که از ورود گرد و غبار جلوگیری می کند. برای آشنایی بیشتر شما با اجزای داخلی کولر، ادامه مطلب را بخوانید.

سیم برق کولر

سیستم برق و سیم کشی اسپیلت ها یکی از موارد مهمی است که باید به سلامتی آن توجه کنید. ایجاد هرگونه اتصال یا قطعی در سیم کشی ها می تواند باعث توقف فعالیت کندانسور اسپیلت شود و از عبور جریان برق جلوگیری کند.

سیم پیچ کولر

سیم پیچ های اسپیلت بخش مهمی از آن هستند که معمولا دچار آسیب هایی مثل سوختگی می شوند. از آنجایی که اوج استفاده از کولر های گازی در فصل گرم تابستان است، گاهی کار کردن زیاد اسپیلت و حرارت بالای موتور آن باعث از بین رفتن لایه های عایق میان سیم پیچ ها می شود. در این حالت باید با کمک گرفتن از افراد متخصص در امیر سه سوت، از امکانات تعمیر اسپیلت در تهران استفاده کنید.

فیلتر کولر

همانطور که گفتیم پنل اصلی کولرهای گازی دارای فیلترهایی هستند که از ورود و خروج گرد و غبار جلوگیری می کنند. این فیلترهای کاربردی با گذر زمان دچار آلودگی می شوند و کثیفی آن ها مجاری هوای پنل را مسدود می سازد و به هوای خنک اجازه خروج نمی دهد. در این حالت اسپیلت شما در خنک کردن فضا با مشکل روبرو می شود. بدلیل اهمیت این فیلترها بهتر است پیش از شروع فصل گرما، به بررسی دقیق آن ها بپردازید. اگر آن ها دچار پارگی و شکستگی نشده باشند، می توانید با شستشوی آن ها جان تازه ای به کولرگازی ببخشید. اما در غیر این صورت باید اقدام به تعویض فیلترها کنید.

موتور و کمپرسور کولر

کمپرسور که یکی از دو بخش اصلی کولرهای گازی است، وظیفه متراکم کردن گاز کولر را دارد. کیفیت یک اسپیلت به کیفیت کمپرسور آن بستگی دارد و هر چقدر قدرت کمپرسور آن زیاد باشد، باعث افزایش قدرت خود کولر می شود. بدلیل نقش اساسی این عضو مهم، بسیاری از ایرادات اسپیلت ها مربوط به کمپرسور است و شما باید به آن توجه خاصی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چرا سرویس کولرگازی مهم است؟

تشخیص اولیه مشکلات کولر گازی
تعمیر کار کولر گازی در غرب تهران

جمع بندی

همانطور که مطالعه کردید کولر های گازی فعالیت زیادی در شبانه روز دارند و در فصول گرم تاثیر زیادی در کیفیت زندگی ما می گذارند. بدلیل کاربرد زیاد این دستگاه باید توجه ویژه ای به قطعات و مشکلات آن داشته باشید. اگر قصد تعمیر و سرویس کولر گازی در تهران را دارید، می توانید از امیر سه سوت کمک بگیرید.