ارورهای رایج پکیج کدامند؟

از پکیج‌ ها جهت تولید گرمای ساختمان‌ ها و علاوه بر آن آب گرم مصرفی خانوارها استفاده می‌ شود و می‌ توان گفت جزو وسایل بسیار ضروری و کاربردی در اکثر منازل هستند. اما این نوع وسیله‌ ها نیز مانند هر نوع وسیله یا لوازم خانگی دیگری گاهی با خرابی و یا ارورهایی مواجه می‌ شود که لازم است آن ها را برطرف کنید تا عملکرد و کارکرد درست و صحیحی داشته باشند.

این ارورها ممکن است مربوط به قسمت‌ های مختلف پکیج باشد و نحوه برطرف کردن آن ها نیز با یک دیگر متفاوت است. در این مقاله ارورهای رایج پکیج را بررسی می‌. کنیم.

آشنایی با ارورهای رایج پکیج

از جمله ارورهای رایجی که در اغلب پکیج‌ ها و به مرور زمان ممکن است به وجود بیایند، موارد زیر هستند:

خدمات امیر3سوت: سرویس دوره ای پکیج

آشنایی با ارورهای رایج پکیج
ارورهای رایج پکیج کدامند؟

روشن نشدن مشعل

گاهی به دلایل مختلفی از جمله خراب بودن فندک، مشکل در قسمت شیر گاز، قطع شدن گاز و غیره مشعل پکیج روشن نمی‌ شود.

برای برطرف کردن چنین مشکلی ابتدا باید گاز ورودی به پکیج را کنترل کنیم، اگر گاز بسته بود آن را باز کنید و در غیر این صورت جهت برطرف کردن حتماً از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید.

مشکل در کلید حرارتی

برخی مواقع پمپ حرارتی خراب می‌ شود یا این که مبدل ثانویه دچار رسوب گرفتگی خواهد شد که خراب شدن کلید حرارتی را رقم می‌ زند. اگر چنین اروری در پکیج به وجود بیاید، بر روی صفحه نمایش آن دیده خواهد شد. هم چنین احتمال دارد بر اثر گرفتگی صافی برگشت و یا مشکل در شیر موتور با چنین اروری مواجه شوید.

افت فشار آب ورودی

اگر فشار آب ورودی به داخل پکیج‌ ها دچار افت شدیدی شود، صفحه نمایشگر پکیج این خطا را نشان خواهد داد. برای برطرف کردن آن نیز ابتدا باید فشارسنج دستگاه را بررسی کنید و فشار پکیج را بر روی عدد ۲ قرار دهید.

خرابی سنسور آب مصرفی

از سنسور آب مصرفی جهت تشخیص دادن دمای پکیج استفاده می‌ کنند. اگر این سنسور دچار خرابی شود، حتماً باید آن را برطرف کرده و یا در صورت نیاز قطعه کاملاً تعویض شود.

گاهی نیز ممکن است سنسور گرمایشی یا رادیاتورها خراب شوند که برای برطرف کردن این مشکل نیز باید آن را تعمیر یا در صورت نیاز تعویض کرد.

مشکل در حسگر دما

اگر فشار گاز در پکیج‌ ها تنظیم نباشد یا فاصله بین محفظه اشتعال با الکترود جرقه زن دقیق نباشد، در این حالت حسگر دچار خرابی شده است.

برای برطرف کردن آن ابتدا مسیر گاز ورودی را بررسی کنید، اگر فاصله بین جرقه زن و محفظه زیاد بود آن را طوری تنظیم کنید که کم تر از ۳ میلی متر و بیش تر از ۵ میلی‌ متر نباشد.

عدم تشکیل شدن شعله

گاهی به دلایل مختلفی از جمله خرابی شیر گاز شعله پکیج تشکیل نمی‌ شود که این مشکل را می‌ توانید بر روی نمایشگر پکیج ببینید .

مشکل کلید حرارتی

به علت قطعی در قسمت مدار پکیج و یا خراب شدن کلید حرارتی این مشکل بر روی نمایشگر قابل رویت است.

فشار آب نامناسب

مشکل دیگری که به عنوان ارور رایج پکیج مطرح می‌ شود، فشار نامناسب آب است. چون فشار آب باید در حد استاندارد و متعادل باشد و نباید بیش تر یا کم تر از این وارد پکیج شود.

بیشتر بخوانید: آیا با طرز روشن كردن پكيج آشنایی دارید؟

مشکلات پکیج چیست
ارورهای رایج پکیج کدامند؟

خرابی پورشر دود

کار نکردن فن، خراب شدن پورشر، دود دستگاه و وجود مشکل در قسمت ترموستات نیز موجب نامنظم سوختن شعله‌ های پکیج می شود که البته جزو مشکلات رایج و معمول در انواع پکیج‌ ها می‌ باشد.

در صورت بروز چنین مشکلی در اسرع وقت باید از یک تعمیرکار متخصص برای برطرف کردن آن استفاده کنید. چون اگر هر کدام از این قسمت‌ ها نتوانند به درستی کار کنند در واقع پکیج کارایی خودش را از دست می‌ دهد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله ارورهای رایج پکیج را معرفی و به توضیح آن ها پرداختیم. در واقع وجود هر کدام از این ارورها و مشکلات موجب عدم کارکرد درست پکیج شده و حتی گاهی اوقات برخی از این مشکلات ممکن است خطرآفرین باشد.

به همین دلیل اگر با هر کدام از آن ها مواجه شدید، بهتر است در اسرع وقت از یک تعمیرکار متخصص برای برطرف کردن مشکل کمک بگیرید. در سایت امیر 3 سوت بیش تر با ارورهای رایج پکیج، نحوه برطرف کردن آن ها، نحوه نصب و راه‌ اندازی پکیج و غیره آشنا شوید.