چرا به وکیوم کردن کولر گازی نیاز است؟

چرا به وکیوم کردن کولر گازی نیاز است؟یکی از مهم ترین اقداماتی که باید تعمیر کاران یا افرادی که آن ها را برای نصب کولر گازی اسپیلت خود آورده اید انجام بدهند؛ وکیوم کردن کولر گازی اسپیلت است. علاوه بر زمان نصب، در مراحل سرویس و تعمیر کولر گازی اسپیلت نیز باید این وکیوم کردن انجام شود. در ادامه با سرویس آنلاین امیر سه سوت همراه شوید تا با دلایل نیاز به انجام وکیوم و سایر شرایط آشنا شوید.

مراحل وکیوم کردن کولر گازی اسپیلت

در واقع هوا و رطوبت داخل درجه کولر و در جریان فرآیند تبرید باعث می ‌شود تا به مرور زمان کولر گازی خراب شود که با وکیوم کردن، این هوا و رطوبت خارج می‌ شود و می توان گفت که وکیوم کولر گازی اسپیلت به این دلیل انجام می شود؛ همچنین در بهترین حالت باید تا ۴۵ دقیقه این وکیوم باشد زیرا تنها طی همین مدت زمان است که هوا و رطوبت کاملا خارج خواهد شد. و همانطور که توضیح دادیم این کار هم هنگام نصب کولر گازی اسپیلت و هم در زمان تعمیر و سرویس دوره ای پکیج انجام می شود که در ادامه تمام و کمال در این باره توضیح خواهیم داد:

۱- استفاده از دستگاه وکیوم

در ابتدا باید نحوه کار با دستگاه وکیوم را شناخت؛ در این مرحله:
تعمیر کاران با استفاده از پمپ وکیوم اقدام به خارج کردن رطوبت و هوا می‌ کنند. البته توجه داشته باشید که استفاده از کمپرسور یخچال برای این کار غیر قانونی است زیرا باعث باقی ماندن رطوبت درون کولر گازی اسپیلت می ‌شود.

۲- عوض کردن روغن پمپ وکیوم

در ازای هر ۱۰۰ ساعتی که یک پمپ وکیوم کار می ‌کند باید روغن آن عوض شود؛ زیرا در صورت تعویض نکردن به موقع روغن پمپ وکیوم، این وسیله صدمه خواهد دید.

۳-تنظیم موتور پمپ وکیوم

قدرت موتور پمپ وکیوم را به میزانی که می ‌خواهیم با آن کار انجام بدهیم تنظیم خواهیم کرد و تا حدی که مجاز است؛ قدرت پمپ وکیوم را بالاتر می ‌بریم تا اینگونه روغن کولر گازی دچار تبخیر نشود.

بیشتر بخوانید: سرویس دوره ای پکیج

وکیوم کردن کولر گازی
وکیوم کردن کولر گازی

دلایل وکیوم کردن کولر گازی اسپیلت

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می ‌شود انجام وکیوم کولر گازی اجباری شود، یکی از این دلایل مسلما جلوگیری از خرابی کولر گازی به مرور زمان و یا از دست رفتن کیفیت آن است. در ادامه به صورت جزئی تر به دلایل وکیوم کردن کولر گازی اسپیلت پرداخته ایم.

۱-کاهش سر و صدا

سر و صدایی که در اثر مشکلات کمپرسور به وجود می آید ممکن است بخاطر وکیوم نشدن کولر گازی باشد. همچنین ایجاد سر و صدا موجب بروز آلودگی صوتی در منزل و عدم آرامش ساکنین می‌ شود.

۲-افزایش کیفیت و بازدهی کولر

یکی دیگر از مسائلی که باعث می ‌شود کولر گازی نیاز به وکیوم کردن پیدا کند این است که به مروز زمان کیفیت و راندمان کولر با افزایش هوا و رطوبت درون آن کاهش پیدا می ‌کند و به همین خاطر ممکن است که راندمان آن پایین تر بیاید.

۳- مصرف انرژی بهینه

کم شدن مصرف انرژی نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث می ‌شود یک کولر گازی نیاز به وکیوم کردن داشته باشد. این مسئله بیشتر بدین خاطر است که حرکت گاز مبرد در لوله ها پس از وکیوم کردن بهتر انجام شده و مسیر آن دیگر مسدود نخواهد شد.

۴- بهبود عملکرد کولر گازی اسپیلت

و در آخر، بهبود عملکرد یک کولر گازی اسپیلت مدیون یک وکیوم شدن اصولی است. زیرا در صورتی که وکیوم به درستی صورت بگیرد شما می‌توانید از سلامت و صحیح بودن عملکرد کولر اطمینان حاصل کنید. همچنین نکته دیگری که وجود دارد این است که وکیوم حتما باید توسط یک فرد حرفه ای و حتی تعمیر پکیج در شرق تهران انجام شود تا از نتیجه کار مطمئن شوید. امیر سه سوت در زمینه خدمات تعمیر و سرویس کولر گازی اسپیلت آماده خدمت رسانی با یک کادر حرفه ای است.

کلام آخر

به طور کلی یک کولر گازی اسپیلت ویژگی های مختلفی دارد که هر کدام از آنها در بهبود عملکرد کولر تاثیر گذار هستند. برای اینکه بتوانید از یک کولر گازی در شرایط مناسب و بهینه استفاده کنید؛ باید سرویس های آن را به موقع و با نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران انجام دهید و همچنین مسئله دیگری که وجود دارد این است که باید این کار توسط یک فرد متخصص انجام شود.