ویژگی های کولر گازی اسپیلت چیست؟

ویژگی های کولر گازی اسپیلت چیست؟در فصول گرم و میانی سال، مهم ترین وسیله خانگی کولر گازی است. در حقیقت تهویه هوای مناسب شاید دغدغه بسیاری از افرادی باشد که در فضاهای بسته آپارتمانی زندگی می‌کنند و همچنین به دنبال وسیله ای هستند که علاوه بر خنک کردن فضا، مصرف انرژی پایینی نیز داشته باشد. یکی از مهم ترین نکاتی که برای خرید یک کولر گازی یا اسپیلت باید در نظر بگیرید این است که کارکرد و ماندگاری آن به چه صورت است. علاوه بر این یک سری دیگر از ویژگی ها نیز وجود دارد که در ادامه به طور کلی به شرح آنها پرداخته ایم.

ویژگی های یک کولر گازی یا اسپیلت

به طور کلی هنگام خرید کولر گازی یا اسپیلت ها باید معیار هایی را در نظر گرفت که مربوط به سیستم سرمایشی و گرمایشی این وسیله می ‌شود. همچنین یک کولر گازی خوب باید کیفیت بالایی داشته و طبق استاندارد های لازم ساخته شده باشد.

از لحاظ هزینه هم، خریداران به دنبال کولر گازی هستند که علی رغم داشتن کیفیت، مقرون به صرفه نیز باشد. اغلب عرضه کنندگان کولر گازی بر روی این محصول یک گارانتی چند ماهه اعمال می ‌کنند و به همین خاطر مسائلی از این جانب نیز دارای اهمیت هستند؛ از همین رو برای دقت بیشتر در خرید یک کولر گازی مناسب یک سری از ویژگی های کولر گازی را در ادامه شرح داده ایم.

سیستم سرمایشی و گرمایشی

برخی از انواع مختلف کولر گازی تک کاربردی هستند و فقط صرفا شامل سیستم سرمایشی می ‌شوند. اما داشتن یک کولر گازی اسپیلت که دو کاربرده بوده و هم سیستم سرمایشی، هم سیستم گرمایشی داشته باشد باعث می ‌شود که شما به سادگی در فصول مختلف از آن استفاده کنید و همچنین معمولا کولر گازی های دو کاربره، مصرف انرژی کم تری هم دارند و به همین خاطر عملکرد بهتر و بهینه تری هم نسبت به سایر کولر گازی ها از جمله کولر گازی های اسپیلت تک کاربردی دارند.

بیشتر بخوانید: تعمیر پکیج در شرق تهران

ویژگی های کولر گازی اسپیلت چیست؟
ویژگی های کولر گازی اسپیلت چیست؟

کیفیت کولر گازی اسپیلت

کیفیت یک کولر گازی از روی میزان پخش هوا و سر و صدای آن مشخص می ‌شود. به طور مثال یک کولر گازی خوب باید حداقل تا ۱۵ متر هوای مطبوع را به اطراف پخش کند و همه جا را خنک کند. البته پره های کولر نیز از جهت پخش و توزیع هوا اهمیت زیادی دارند. همچنین یک کولر گازی خوب و با کیفیت یا کولر گازی های اینورتر به هیچ وجه ناهنجاری های صدایی ندارند و علاوه بر اینکه محیطی که در آن به سر می‌برید را خنک می ‌کنند؛ می ‌توانند باعث آرامش شما نیز شوند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که یک کولر گازی خوب باید داشته باشد؛ این است که پس از خرید یک گارانتی چند ماهه شامل انجام تعمیرات یا تعویض قطعات بر روی آن اعمال شود زیرا در طول زمان برای کولر گازی ها مشکلات متعددی به وجود می آید و نیاز به تعمیر پیدا خواهند کرد.

قیمت مناسب

در آخر، کولر گازی های اسپیلت معمولا به نسبت گران قیمت هستند و به همین خاطر ممکن است با خرید یک کولر گازی گران قیمت سرمایه زیادی از دست بدهید. یکی از ویژگی های یک کولر گازی مناسب مقرون به صرفه بودن قیمت آن در مقابل کیفیتش است. از آن جایی که خدمات نصب کولر گازی نیز پس از خرید آن شامل هزینه می شود؛ بهتر است همه چیز را از قبل در نظر بگیرید. اگر به دنبال یک مجموعه مناسب جهت اعزام تعمیرکار و نصب اسپیلت در تهران هستید؛ می ‌توانید با کارشناسان امیر سه سوت در ارتباط باشید‌.

بیشتر بخوانید: نصب اسپیلت

ویژگی های کولر گازی اسپیلت چیست؟
ویژگی های کولر گازی اسپیلت چیست؟

سخن پایانی

همانطور که به ویژگی های مختلف انواع کولر گازی و اسپیلت اشاره کردیم؛ هر نوع اسپیلت یا کولر گازی برای شما مناسب نیست و حتما باید تمام موارد را درباره آن در نظر بگیرید، علاوه بر این موارد خرید کولر گازی که خدمات پس از فروش از جمله تعمیر و سرویس دوری ای پکیج شامل آن نباشد می‌ تواند موجب ضرر شما شود. زیرا کولر های گازی یا اسپیلت ها هر چند وقت یک بار نیاز به سرویس یا تعمیر پیدا می ‌کنند و در چنین زمان هایی گارانتی پس از مصرف به کار شما خواهد آمد.