نصب و راه‌اندازی چیلر تراکمی و جذبی

نصب و راه‌اندازی چیلر تراکمی و جذبی :یکی از لوازمی که در صنعت خیلی طرفدار دارد و برای خنک کردن آب در تهویه مطبوع اماکن مورد استفاده قرار می گیرد، چیلر تراکمی و جذبی است اما قبل از اینکه شما آن را نصب کنید؛ باید بد یکسری نکات و آشنایی داشته باشید. ما در این مقاله این اطلاعات را در اختیارتان قرار می دهیم. پس با ما همراه باشید تا با مواردی همچون سرویس چیلر در تهران هم آشنا شوید.

رعایت نکات ایمنی

چیلر فقط باید توسط افراد ماهر و آموزش دیده نصب شود. زمانی که شما می‌خواهید اقداماتی مثل نصب اسپیلت در تهران را به انجام برسانید، خودتان می توانید این کار را کنید. چیلر یک وسیله صنعتی است و فقط باید توسط یک تکنسین متخصص نصب گردد.  بعد از اینکه این محصول را دریافت کردید و خواستید آن را نصب کنید یا مجدد نیاز به سرویس داشتید، حتماً باید بدانید که چه صدماتی شما را تهدید می‌ کند و راهکار های ایمنی لازم را در پیش بگیرید.

قبل از اینکه دستگاه را در جای خود نصب کنید، بسته بندی آن را باز نکنید. اگر متوجه شده که شاخک لیفتراک در محل و جهت مشخص قرار دارد، می توانید از لیفتراک کمک بگیرید یا آن را با قلاب بلند کنید.
طراحی دستگاه چیلر جذبی و تراکمی به صورتی نیست که شما بتوانید آن را از بالا بلند کنید. کافی است شما دستورات نقشه های تایید شده را برای بلند کردن دستگاه به کار بگیرید یا به دنبال زنجیر و قلاب با ظرفیت مناسب بروید.

اگر موارد بالا را رعایت نکنید، احتمال اینکه به شما اسیب برسد وجود دارد. همچنین ممکن است دستگاه با خرابی های جبران ناپذیری مواجه شود.

نکات مهم برای نصب راه‌اندازی چیلر

نصب و راه‌اندازی چیلر تراکمی و جذبی
نصب و راه‌اندازی چیلر تراکمی و جذبی

در خرید دستگاه های پر اهمیت مانند چیلر که جزو دستگاه های صنعتی هم به حساب می‌آید، بسیار مهم است که شما یکسری اصول را رعایت کنید. حتی شما نیاز به سرویس دوره ای پکیج و کولر هم دارید تا خیالتان راحت باشد که محصولاتتان در امنیت کامل است.  برای اینکه نصب چیلر را انجام دهید، باید نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • محل نصب چیلر برای تحمل بار باید استحکام مورد نظر را داشته باشد و از قبل فکر این مورد را بکنید.
  • دستگاه باید به طور کاملا تراز در محل نصب شود.
  • در هر محور حداکثر باید تفاوت ۵ میلیمتری وجود داشته باشد. برای نصب چیلر تراکمی هوا خنک، جریان آزاد هوا و دسترسی به فضای کافی باید وجود داشته باشد.
  • حتماً باید پایه ها به تعداد کافی باشد و در نقاط صحیح قرار بگیرد. محل نصب دستگاه نباید در معرض تجمع آب باشد.
  • هنگامی که میخواهید چیلر را در محیط بیرونی درست کنید، حتما باید حواس‌تان باشد مواد مثل برف روی آن جمع نشود.
  • اگر هم در منطقه ای زندگی می کنید که قرار است بادهای خیلی شدید بوزد، حتماً باید از تیغه محافظ استفاده کنید. البته تیغه ها نباید در جریان هوا مانعی به وجود بیاورند.
  • قبل از اینکه دستگاه را بلند کنید، حواستان باشد که همه پنل ها در محل خودشان خیلی محکم نصب شده باشند.
  • هنگامی که میخواهید دستگاه را بلند کنید و آن را پایین بگذارید، خیلی دقت کنید که دستگاه زاویه داشته باشد یا به صورت نامتعادل قرار نگیرد، زیرا به عملکرد چیلر آسیب وارد می کند.
  • نکته دیگر این است که وقتی قلاب زنجیر دستگاه را با خودتان حمل می کنید، قلاب ها در مقابل ضربه محافظت شوند‌.
  • تخته های چوبی و موارد مشابه می‌ تواند برای دستگاه های دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد.
  • دستگاه نباید بیشتر از ۱۵ درجه چرخش داشته باشد.
  • همچنین حواستان باشد که برندهای خارجی دستگاه تحت فشار قرار نگیرد یا از آن به عنوان تکیه گاه استفاده نکنید.
  • برای اعمال نیرو فقط باید از قاب پایه دستگاه کمک بگیرید.

کلام آخر

انجام اقدامات مهمی مثل سرویس اسپیلت در تهران نیازمند این است که شما با مراکز انجام این کار آشنایی داشته باشید. ما در این مقاله راجع به نصب و راه اندازی چیلر تراکمی و جذبی صحبت کردیم که شبیه به اسپیلت های پکیج ها هستند و برای تان نکات قبل از نصب را توضیح دادیم‌. اگر شما هم می خواهید این کار را به صورت اصولی و دقیق انجام دهید، بدون اینکه آسیبی به خودتان و دستگاهتان وارد شود، مجموعه ما با عنوان امیر سه سوت می تواند قابل اطمینان باشد‌.