نصب اسپیلت در تهران

نصب اسپیلت در تهران : امروزه سیستم های تهویه مطبوع در مدل ها با کیفیت های مختلف تولید و عرضه می شوند. از پرمصرف ترین تجهیزات تهویه مطبوع که امزوزه مورد استفاده عموم قرار می گیرد اسپیلت ها می باشند. اسپیلت ها هم در انواع مختلف و گوناگونی تولید می گردند. یکی از این نوع اسپیلت ها ” اسپیلت” می باشد. در ادامه در مورد نصب اسپیلت توضیحاتی خواهیم داد.

استفاده از اسپیلت در خانه امکان پذیر است ؟

اسپیلت یک دستگاه سیستم تهویه مطبوع می باشد که شبیه کولر گازی اسپیلت دیواری است. ولی یک سری ویژگی های خاص خود دارد که همین ویژگی ها باعث تفاوت ها و حتی برتری اسپیلت ها نسبت به اسپیلت های معمولی می شود. اجرا و نصب اسپیلت ها نسبت به نوع معمولی آن احتیاج به تخصص بیشتر و شرایط خاص خود دارد. بخاطر این است که قبل از هر کاری بایستی محل نصب آن در درون ساختمان مشخص گردد‌. در مرحله بعد بایستی طراحی متناسب با کاربری پروژه انجام گردد.

اسپیلت (Split Air Conditioning) چیست ؟

نوعی دستگاه تهویه مطبوع است که می تواند برای تمام مصارف مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار بگیرد. اسپلیت برای انتقال هوا از کانال های تهویه(کانال گالوانیزه،  پلی مورتان و یا لوله های فلکسیبل ) استفاده می شود. همین ویژگی در واقع یکی از مواردی است که آن را از اسپیلت های گازی دیواری متمایز می کند و همین کانال های داخلی باعث می شود که هوای سرد یا گرم به طور یکسان و موازن به تمام قسمت های درون ساختمان توزیع می گردد.

سرویس دوره ای پکیج

اجزای تشکیل دهنده اسپیلت ها چیست ؟

برای نصب اسپلیت لازم است تا از اجزای آن اطلاع دقیقی داشته باشیم. اسپیلت از تعدادی بخش اصلی تشکیل می شود که این اجزاء روند خنک کنندگی یا تبرید تراکمی بخار را تشکیل می دهند و عبارتند از:

کمپرسور

وظیفه کمپرسور متراکم کردن با افزایش فشار و دمای (مبرد)  خنک کننده است که برای این کار از انرژی برق استفاده می کند. گاز خنک کننده ابتدا از کمپرسور با فشار عبور می کند. سپس با دمای بالا وارد کندانسور می شود.

کندانسور

کندانسور در حقیقت تبدیل کننده ای حرارتی است. در کولرهای گازی با روند هوا خنک حضور دارد. به صورت هوا خنک در سیستم های کولر گازی مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه کندانسور درحالت سرمایش اسپیلت، اتلاف حرارت است. به این معنی است حرارت گاز خنک کننده را به محیط می دهد و باعث کاهش دمای مبرد و تبدیل آن از حالت گاز به مایع می شود.

لوله مویین یا شیر انبساط در نصب اسپیلت

کاری که لوله مویین انجام می دهد افت فشار مبرد (گاز خنک کننده) می باشد. به این صورت که گاز خنک کننده پس از خروج از کندانسور وارد لوله مویین شده و فشار مبرد در اینجا کاهش خواهد یافت. سپس در حالتی که به مایع تبدیل شده است به قسمت اپراتور منتقل می گردد.

اپراتور

قسمت اپراتور بعد از لوله مویین نصب گردیده و حرارت محیط تهویه شونده را دریافت می کند. سپس به مبرد منتقل می کند. با انجام این فرایند مبرد (گاز خنک.کننده) از فاز مایع به گاز تبدیل شده و دوباره به کمپرسور باز می گردد. ضمن اینکه در این مرحله هوای خنک نیز به محیط تهویه شونده دمیده می شود. لازم به یادآوری است که دستگاه کمپرسور کندانسور در یونیت و بخش خارجی و لوله مویین و اپراتور در یونیت داخلی اسپیلت قرار گرفته اند. همچنین علاوه بر اجزای گفته شده یک جزء دیگر نیز به نام شیر چهار راهه یا معکوس وجود دارد. مورد مصرف آن درون اسپیلت های دومنظوره (سرمایشی و گرمایشی) مورد استفاده قرار می گیرد.

نصب و تعمیر اسپلیت در تمام مناطق تهران

در مورد نصب و تعمیر اسپیلت بایستی گفت که حتما  توسط متخصص این کار صورت پذیرد. قبل از نصب بایستی زیرسازی های مناسب با آن انجام پذیرد. نکات مهمی که برای نصب اسپیلت باید انجام پذیرد عبارتند از:

اجرای کانال کشی تهویه عایق دار

باید طبق تشخیص کارشناس و متخصص امر کار کانال کشی و اندازه های آن برای قسمت های مختلف انجام پذیرد. لازم به یادآوری است که این بخش یعنی انداره کانال و مسیر کانال کشی باید توسط کارشناس صورت پذیرد.

مجرای لوله های مسی رفت و برگشت

اندازه و قطر این لوله ها نیز توسط کارشناس و متناسب با دستگاه اسپیلت انتخاب می گردد.

اجرای کابل کشی برق دستگاه بین یونیت داخلی وخارحی و انتخاب کابل برق  متناسب با مصرف برق دستگاه

اجرای لوله های درین برای خروجی آب در نصب اسپیلت در تهران

نصب شاسی دستگاه بر روی سقف

استفاده از اسپیلت ها برای مراکز و محیط های مسکونی بزرگ قابل به صرفه می باشد. فقط تنها نکته ای که بایستی طبق برنامه و نظم انجام پذیرد سرویس و پاکسازی فیلتر های پشت دستگاه می باشد.

انواع اسپلیت که امیر 3 سوت نصب می کند

انجام روند نصب اسپیلت در تهران نیاز به اطلاع از مدل آن دارد. اسپیلت ها از نظر کارکرد کمپرسور به دو دسته تفسیم می شوند:

اسپیلت با کمپرسور دور ثابت

همانگونه که از نام آن مسخص می باشد این نوع اسپیلت با یک دور ثابت کار می کند. یعنی برای تولید سرمایش به یک میزان ثابتی برق  مصرف می کند.

اسپیلت اینورتر

در این نوع اسپیلت متناسب با میزان سرمایش تولیدی با اختلاف دمای محیط و ترموستات روی دستگاه برق، را مصرف می کند.

نکات مهم هنگام خرید اسپیلت

برای خرید و قبل از نصب اسپیلت در تهران باید نکات مهمی بررسی شود. این موارد عبارتند از:

ظرفیت دستگاه اسپیلت چقدر است ؟

منظور مقدار تولید سرمایس و یا گرمایش تولیدی می باشد که بر مبنای تن یا But/hr اندازه گیری می شود و در هنگام خرید بایستی ظرفیت دستگاه را با محیط مورد استفاده در نظر بگیریم. مثلا برای محیط 100 متری اسپیلت با ظرفیت 3000 مناسب خواهد بود.

میزان مصرف برق دستگاه اسپلیت چقدر است ؟

هنگام خرید اسپیلت بایستی میزان مصرفی برق دستگاه را با توان کنتور مطابقت دهیم. به عنوان مثال کنتور 25 آمپر توانایی کشش اسپیلت با مصرف 18 آمپر را ندارد.

راندمان دستگاه اسپیلت

بدین معنی که هرچه راندمان دستگاه بالاتر باشد دستگاه انرژی کمتری برای تهویه هوا مصرف می کند.

اندازه دستگاه اسپلیت

اندازه دستگاه نکته ای مهم در روند نصب اسپلیت است. پس بایستی متناسب با محیط انتخاب شود و بهترین کار استفاده از متخصص و کارشناس فنی می باشد.

نوع عملکرد دستگاه

نوع استفاده و کارایی دستگاه بایستی متناسب با احتیاج شما انتخاب شود. سرمایشی بودن دستگاه و با سرمایشی و گرمایشی بودن دستگاه بستگی به احتیاج و نیاز شما دارد و در این مورد بایستی انتخابی درست داشته باشید.

سخن آخر

در این نوشته از سایت امیر3 سوت ما به بررسی روند نصب و سرویس اسپیلت پرداختیم.  هنگام خرید دستگاه اسپیلت بهتر است به برند دستگاه و ضمانت کمپرسور و خدمات پس از فروش آن دقت نمایید و حتما از مراکز فروش معتبر خرید خود را انجام دهید.