مشکلات رایج کولر گازی

مشکلات رایج  کولر گازی :فصل تابستان بازگشته است، و زمان آن فرا رسیده که کولر های گازی خود را راه اندازی کنید و آن ها تهویه هوا را انجام دهند. کولر های گازی که در چند ماه گذشته به فراموشی سپرده شده بودند، دوباره سر زبان ها افتاده اند.

اما مشکلاتی که برای کولر پیش می ‌آید را به سادگی نمی توان تحمل کرد. 90 درصد خانه ها در کشور ما از نوعی کولر گازی اسپیلت استفاده می کنند. استفاده از کولر های گازی اسپیلت در تابستان با افزایش دما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

با این حال، صاحبان خانه اغلب پس از راه اندازی کولر گازی اسپیلت خود، به خصوص پس از چند وقت خاموش بودن، با مشکل مواجه می شوند. بررسی مشکلات کولر گازی توسط یک تعمیرکار قبل از استفاده مجدد ضروری است. مانند همه وسایل برقی، کولر نیز نیاز به تنظیم مجدد دارد.

این کار به شما کمک می کند تا مشکلات احتمالی را قبل از تبدیل شدن به خرابی های پرهزینه برطرف کنید. همچنین در صورت نیاز به دریافت خدمات تعمیر اسپیلت در تهران می ‌توانید به مجموعه امیر سه سوت مراجعه نمایید.

مشکلات رایج کولر گازی
مشکلات رایج کولر گازی

مشکلات کولرهای گازی اسپیلت

خرید کولر گازی می ‌تواند تا حد زیادی به ایجاد یک فضای خنک و مطبوع در محیط خانه از جمله نواحی گرمسیری موثر و مفید واقع شود اما شما باید از قبل در مورد مشکلات کولر های گازی اسپیلت اطلاعات داشته باشید تا برای خرید آنها تصمیم قطعی بگیرید که این مشکلات را برایتان توضیح خواهیم داد:

1. نشت آب (در داخل ساختمان)

مشکلات کولر گازی مانند نشت آب به معنای نیاز کولر اسپیلت به تعمیر و نگهداری صحیح است. اگر مشاهده کردید که آب از واحد داخلی کولر اسپیلت شما نشت می کند، تعمیر و سرویس کولر را به موقع انجام نداده اید! نشت آب از  کولر گازی ممکن است به دلیل گرفتگی لوله میعانات سیستم باشد.

اغلب جلبک ‌ها یا قارچ‌ هایی تولید می‌شوند که باعث شده آب در لوله‌ ها و داخل خانه جمع شود. دلیل احتمالی دیگر برای این مشکل اسپیلت می تواند این باشد که پمپ میعانات گازی شما به طور کامل خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

2. نشت آب (در فضای بیرونی)

در روز های گرم تابستان، ممکن است شاهد یک گودال پر از آب در بیرون از خانه در زیر کمپرسور کولر گازی خود باشید. این مشکلات کولر گازی می تواند به دلایل مختلفی از جمله: فیلتر هوای خشک، تشت های کندانس شکسته، آب بندی بد اسپیلت، نصب نامناسب و غیره اتفاق افتاده باشد.

3. نشت مبرد اسپیلت

مبرد اسپیلت یا فریون، مسئول خنک کردن هوای داخل اسپیلت شما است. همانطور که از نام آن پیداست، مبرد ماده ای است که از طریق آن اسپیلت را خنک می کند. در حقیقت نشت مبرد یکی از مشکلات رایج اسپیلت است و می تواند کارایی کولر گازی شما را خراب کند. علاوه بر این، نشت مبرد می تواند برای سلامتی شما و محیط زیست نیز مضر باشد. نشت مبرد ممکن است به دلیل خراب شدن اتصالات به مرور زمان، آسیب فیزیکی به واحد شما، یا لرزش شدید لوله های مبرد رخ دهد.

4. فیلتر کثیف اسپیلت

فیلتر های کولر گازی نقش مهمی در تمیز نگه داشتن جریان هوای عاری از گرد و غبار و آلاینده ها دارند. با این حال، گرفتگی فیلتر های هوا جریان هوا را محدود کرده و کارایی سیستم کولر اسپیلت را کاهش می دهد. فیلتر های اسپیلت ممکن است زمانی که ذرات گرد و غبار در فیلتر به دام میافتند و برای مدت طولانی تمیز نمی شوند؛ مسدود شوند.

5. کمپرسور آسیب دیده

یکی از اجزای اسپیلت؛ کمپرسور است که به مبرد ها در انجام تبادل حرارتی و تنظیم فشار اسپیلت کمک می کند. کویل های کثیف، تغییر در سطح مبرد و عدم روانکاری می تواند منجر به خرابی کمپرسور اسپیلت شود. اگر مبرد کافی وجود نداشته باشد، کمپرسور داغ شده و از کار می افتد. و اگر مبرد بیش از حد نیاز باشد، باعث افزایش فشار در دستگاه خواهد شد که باز هم می تواند باعث از کار افتادن کولر شود.

بیشتر بخوانید: نصب اسپیلت در تهران

مشکلات رایج کولر گازی
مشکلات رایج کولر گازی

سخن پایانی

با این حال مشکلات کولر گازی اسپیلت قابل حل هستند و در صورتی که شما در زمان مناسب سرویس دوره ای پکیج را انجام دهید یا اینکه هر چند وقت یک بار از یک تعمیر کار بخواهید کولر گازی اسپیلت شما را به طور کامل چک کند؛ مشکلی پیش نخواهد آمد. البته برای انجام سرویس ها یا تعمیرات حتما از یک تیم حرفه ای کمک بخواهید و در صورت بروز مشکل و نیاز آنی به اعزام تعمیرکار؛ می توانید از خدمات مجموعه امیر سه سوت بهره‌مند شوید‌.