روش های نشت یابی کولرگازی

روش های نشت یابی کولرگازی :تشخیص نشت مبرد برای اطمینان از ایمنی و عدم نیاز به تعمیر و همچنین به حداکثر رساندن بهره وری انرژی و به حداقل رساندن هزینه های عملیاتی بسیار مهم است. چندین روش تشخیص و نشت یابی کولر گازی وجود دارد که تکنسین های امیر سه سوت می توانند برای یافتن نشتی مبرد از آن ها استفاده کنند و شما باید بهترین این روش ها را به همراه ابزار دقیق و مناسب برای پیدا کردن و رفع نشتی مبرد به کار بگیرید.

نحوه پیدا کردن نشتی مبرد

به عنوان یک متخصص کولر گازی اسپیلت، برای یافتن و رفع نشت مبرد از طریق تعمیر و سرویس آن کاملا امکان پذیر است. علاوه بر این، سازمان محیط زیست نیز بسیار روی این مسئله حساس است. الزامات برای نشت یابی کولر گازی را می توان با استفاده از بهترین روش های تشخیص نشت مبرد با موفقیت برآورده کرد. روش ‌های نشت یابی کولر گازی اما محدود به موارد زیر نیست:

  • روش استفاده از صابون

  • روش رنگ فلورسنت

  • یا روش نشت یابی الکترونیکی

همانطور که می بینید، روش های متعددی وجود دارد که می توانید از آنها برای نشت یابی کولر گازی استفاده کنید و هر کدام مزایای خاص خود را دارند،  اینجاست که باید دقت کنید و به همین دلیل است که ما می خواهیم با بررسی روش های قدیمی تر شروع کنیم و سپس به سمت روش های جدیدتر برویم. در پایان متوجه خواهید شد که کدام روش بهترین است.

روش های نشت یابی کولرگازی
روش های نشت یابی کولرگازی

روش صابون

یک روش اصلی است که توسط تکنسین های مجموعه برای دهه ها قابل استفاده بوده است. در این روش، شما از آب صابون یا اسپری تشخیص نشت استفاده می کنید تا ببینید آیا در نقاط خاصی نشتی وجود دارد یا خیر. حباب ها باید در نقاط نشتی ظاهر شوند که این روش کاملا رایج و قابل اعتماد است.

روش رنگ ماوراء بنفش / فلورسنت

در این روش از رنگ تخصصی استفاده می شود که به سیستم تبرید تزریق شده و همراه با سیال میزبان یا مبرد به گردش در می آید. اگر نقاط نشتی در سیستم وجود داشته باشد، رنگ خارج شده و در این مکان ها متمرکز می شود. با استفاده از لامپ UV می توان این نقاط نشتی را به راحتی مشاهده و شناسایی کرد. لازم به ذکر است که این روش یک نقطه ضعف عمده دارد: یعنی روش رنگ فلورسنت می تواند بر عملکرد طولانی مدت سیستم های اسپیلت شما تأثیر منفی بگذارد.

بیشتر بخوانید: سرویس اسپیلت در تهران

روش های تشخیص نشت مبرد الکترونیکی

این روش دقیق ترین و کارآمدترین روش تشخیص نشت مبرد است. فن آوری های نشت در این دسته شامل دیود گرم، مادون قرمز (IR) و اولتراسونیک است. اکنون قصد داریم جزئیات بیشتری را در مورد این فناوری های مختلف تشخیص نشت الکترونیکی ارائه کنیم.

این روش یک فناوری تشخیص نشت سنتی است که در آن دو الکترود داخل یک ابزار مخصوص قرار می گیرند و جریانی از بین آن ها عبور می کند. این جریان یک خط پایه شناخته شده دارد و در نتیجه وقتی گاز مبرد وارد دستگاه می شود و از این الکترود ها عبور می کند، تداخلی در جریان و در نتیجه افت جریان ایجاد می شود. این کاهش جریان به دستگاه نشان می دهد که گاز وجود دارد و زنگ هشدار به صدا در می آید. در حقیقت هر چه تداخل و در نتیجه افت جریان بیشتر باشد، غلظت گاز مبرد هم بیشتر است.

سخن پایانی

همانطور که عنوان کردیم انواع روش های تشخیص نشتی گاز مبرد از قدیمی تا جدید گرفته سال‌ های سال مورد استفاده قرار گرفته اند و کارشناسان و متخصصان در این زمینه نیز آماده استفاده از انواع روش ها برای این چنین تست هایی هستند. البته اگر شما می‌خواهید که تشخیص نشتی مبرد کولر گازی اسپیلت خود را به یک مجموعه یا فرد ماهر بسپارید پیشنهاد ما امیر سه سوت است. زیرا خدمات تعمیر اسپیلت در تهران مجموعه امیر سه سوت بسیار محبوب بوده و می ‌توانید با خیال راحت به نتیجه کار اعتماد کنید. همچنین توجه داشته باشید که این راهکار ها با ابزار های مخصوص قابل اجرا هستند و بهتر است توسط فرد متخصص انجام شوند.