انواع کولر اسپیلت

انواع کولر اسپیلت :در فصول گرم سال همه ما نیاز به سیستم های مختلف تهویه هوا پیدا می ‌کنیم تا از شدت هوای گرم تا حدی کاسته شود. البته برای استفاده از انواع سیستم های تهویه یک سری محدودیت مصرفی وجود دارد تا در میزان برق یا انرژی مصرفی صرفه جویی شود. انواع کولر اسپیلت اما با توجه به تکنولوژی روز و همچنین اعمال بیشترین میزان بازدهی در فصول گرم سال، بسیار پر طرفدار هستند. در ادامه جهت آشنایی بیشتر با انواع کولر اسپیلت و همچنین خریداری بهترین وسیله جهت تهویه هوا در فصل تابستان و گرما، یکسری از توضیحات ارائه شده است. با کارشناسان سایت امیر سه سوت همراه باشید.

مدل های مختلف کولر اسپیلت

همان طور که در جریان هستید کولر گازی یا اسپیلت یک دستگاه قوی خنک کننده هوا است که به سادگی و در مدت زمان کوتاه می‌تواند دمای یک سالن یا اتاق را پایین بیاورد. این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌ های تهویه هوا مانند کولر های آبی قدیمی بسیار قوی تر است و پس از مدت کوتاهی می‌ تواند فضای اتاق را به شدت مطبوع کند.

البته گاهی اوقات استفاده از اسپیلت به محل زندگی شما نیز بستگی دارد و برخی از مناطق به علت آب و هوای طبیعی شان ممکن است از کولر اسپیلت بی نیاز باشند. اما مناطقی که آب و هوای گرم و شرجی دارند بسیار نیازمند به استفاده از یک سیستم تهویه هوای قوی مانند کولر اسپیلت هستند. همچنین انواع کولر اسپیلت تفاوت های جزئی با یکدیگر دارند که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید: نعمیر پکیج در غرب تهران

انواع کولر اسپیلت
انواع کولر اسپیلت

کولر گازی اسپیلت دیواری

این نوع کولر گازی اسپیلت طراحی بسیار تخصصی و با ظرافتی دارد که شما می ‌توانید به سادگی آن را بر روی دیوار یا سایر قسمت های خانه نصب کنید. همچنین این مدل از انواع کولر های گازی اسپیلت به گونه ای طراحی شده است که کمترین مصرف انرژی را دارد و همچنین بازدهی بسیار بالایی دارد. البته اگر می‌خواهید این مدل را تهیه کنید باید بگوییم که نوع اینورتر آن میزان خنک کنندگی بیشتری دارد.

کولر گازی اسپیلت کانالی یا داکت اسپیلت

این مدل کولر گازی کارکردی مشابه با دیگر انواع اسپیلت دارد اما تفاوت آن در نحوه نصب و قرار گیری اش است. این کولر گازی با نصب داخل دیوار و جایگذاری در یک پنل داخلی، درون دیوار یا سقف نصب می ‌شود. البته این مدل از اسپیلت مناسب استفاده در فضا هایی است که امکان نصب اسپیلت بر روی دیوار وجود ندارد و از طریق یک سری کانال کشی امکان توزیع هوای مطبوع به وجود می آید. عملکرداین کولر ها نیز از لحاظ سرمایشی کاملا مشابه سایر مدل ها است؛ اما از لحاظ گرمایشی تفاوت دارند.

اسپیلت ایستاده یا عمودی

اسپیلت های ایستاده شبیه به یک یخچال یا کابینت ایستاده هستند که از لحاظ عملکردی و کارکرد خنک کنندگی کاملا مشابه با سایر دستگاه‌ های اسپیلت می باشند. این نوع اسپیلت ها به دلیل طراحی و شکل خاصی که دارند بیشتر مناسب استفاده در سالن های بزرگ یا ادارات هستند.

اسپیلت سقفی یا زمینی

یکی دیگر از انواع اسپیلت که در فضاهای عمومی مانند مترو یا دیگر اماکن کاربرد زیادی دارد؛ اسپیلت سقفی یا زمینی است. این اسپیلت همانطور که از اسمش مشخص است به صورت افقی بر روی زمین یا اینکه سقف قرار می‌گیرد و البته پنل داخلی آن به گونه ای است که امکان نصب آن بر روی زمین، سقف یا کنار دیوار نیز وجود دارد.

اسپیلت کاستی

یکی دیگر از انواع اسپیلت که برای نصب در فضاهای عمومی یا سالن های بزرگ مناسب هستند، اسپیلت های کاستی نام دارند. این نوع از اسپیلت یک کانال چهار طرفه دارد که هوای خنک را از جهات مختلفی وارد فضای اتاق می ‌کند.

بیشتر بخوانید: سرویس دوره ای پکیج

سخن پایانی

انواع کولر اسپیلت طراحی های متفاوتی دارند که به خاطر همان سبک متفاوت طراحی؛ قابل استفاده در مکان های مختلفی هستند. همچنین انواع اسپیلت و کولر گازی اغلب دارای طراحی به روز و پیشرفته ای هستند که همین مسئله موجب مصرف بهینه انرژی در آنها می‌شود. اگر شما هم قصد خرید کولر گازی اسپیلت متناسب با فضای داخلی سالن خود را دارید می توانید از سایت امیر سه سوت بازدید کرده و اقدام به تهیه یک اسپیلت مناسب نمایید.