آموزش رفع باد گرم کولر گازی

آموزش رفع باد گرم کولر گازی :کولر گازی های اسپیلت ممکن است دچار مشکلاتی بشوند که گاها باعث عدم آسایش شما در منزل خواهد شد، حتی اگر تمام اقدامات پیشگیرانه را انجام داده باشید. پخش هوای گرم از کولر های اسپیلت یکی از این مسائل است.

این اتفاق قطعاً می تواند آزاردهنده باشد، به خصوص در روز های گرم تابستان! ما اینجا هستیم تا در ادامه مطلب به شما اطلاعات لازم درباره رفع باد گرم کولر گازی و این که چرا کولر به این وضعیت دچار شده است و این که چگونه برای رفع این مشکل اقدام کنید را بدهیم.

آموزش رفع باد گرم کولر گازی :دلایل پخش هوای گرم از سیستم اسپیلت

این اتفاق می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، از کثیفی یک فیلتر هوای ساده گرفته تا وجود نشتی در کانال کولر، اما نیازی به ترس نیست زیرا جایی که مشکلی وجود دارد، همیشه راه حلی هم وجود دارد! خدمات تعمیر پکیج در غرب تهران توسط تعمیر کاران مجموعه امیر سه سوت با کیفیت بالا جهت آسایش خاطر ساکنین عزیز انجام می شود.

اما زمانی که کولر گازی اسپیلت ما شروع به پخش هوای گرم می کند؛ چه کاری انجام بدهیم؟ مسلما مشکل کولر گازی اسپیلت یکی از موارد زیر است و باید برای حل آن یکی از اقدامات پیش رو را که مربوط به رفع باد گرم کولر گازی است انجام دهید :

آموزش رفع باد گرم کولر گازی
آموزش رفع باد گرم کولر گازی

فیلتر هوا را عوض کنید

یکی از دلایل اصلی خروج هوای گرم از کولر اسپیلت شما کثیفی یا گرفتگی فیلتر هوا است. بسیار مهم است که جریان آزاد هوا در سیستم اسپیلت در گردش باشد، بنابراین اگر فیلتر هوا کثیف است آن را تعویض کنید. در حقیقت تعویض و تمیز کردن فیلتر توسط یک تعمیر کار حرفه ای به سیستم شما امکان می دهد تا با راندمان بالاتری کار کند و از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری نماید.

تنظیمات ترموستات را بررسی کنید

یکی دیگر از دلایل ساده پخش هوای گرم اسپیلت، تنظیم اشتباه ترموستات است. برخی از صاحب خانه ها ممکن است ترموستات را به جای “خودکار” روی “فن” تنظیم کرده باشند، که باعث می شود هوا حتی زمانی که اسپیلت در حال کار کردن نیست هم خراب شود و در نتیجه هوا گرم شود.

کویل های اواپراتور را یخ زدایی کنید

اگر دریچه تخلیه کندانس مسدود شده باشد، رطوبت روی سیم پیچ ممکن است یخ بزند و باعث شود سیستم شما به درستی کار نکند. برای مقابله با این مشکل، برق دستگاه را خاموش کنید، محل تخلیه میعانات را تمیز کرده و قبل از این که دوباره کولر را روشن کنید؛ اجازه دهید سیم پیچ ها یخ زدایی شوند.

نشت مبرد

اگر مبرد سیستم شما کم باشد، کولر گازی اسپیلت نمی تواند خانه را به درستی خنک کند. نشت مبرد یکی دیگر از دلایل متداول اسپیلت برای پخش هوای گرم است و تنها با خبر کردن یک تعمیرکار برای شارژ مجدد سیستم می توان این مشکل را برطرف کرد.

اگر از سیستم شما به طور مداوم مایع مبرد نشت می کند، ممکن است به دلیل خوردگی یا فرسودگی سیستم نیز باشد. در این مورد، احتمالاً مجبور خواهید بود برای رفع باد گرم کولر گازی  قطعات را تعویض کنید یا در صورت نیاز، کل سیستم را جایگزین نمایید.

سیستم قدیمی را تعویض کنید

سیستم قدیمی بدون کانال با پمپ حرارتی هیپرهیت میتسوبیشی جایگزین شده است. در نهایت، اگر سیستم شما به پایان عمر خود نزدیک می شود، احتمالاً فقط زمان جایگزینی یا تعویض آن فرا رسیده است.

در واقع وقتی که کولر گازی اسپیلت بیش از حد قدیمی شود، کارایی خود را از دست می دهد و در نتیجه باعث عدم آسایش شما و بالا رفتن مبلغ قبوض برق تان خواهد شد. در چنین شرایطی می ‌توانید با مجموعه امیر سه سوت تماس بگیرید و با دریافت مشاوره کامل کولر هود را تعویض یا کاملا تعمیر کنید.

آموزش رفع باد گرم کولر گازی
آموزش رفع باد گرم کولر گازی

سخن پایانی

در فصول گرم سال استفاده از یک سیستم تکنولوژی به روز خنک کننده تقریبا نیاز همه افراد است. با این حال ممکن است به دلیل گرانی یا بی کیفیتی برخی از محصولات، افراد در زمینه تهیه یک کولر گازی اسپیلت مناسب دچار مشکل شوند.

یکی از مشکلاتی که در انواع کولر گازی به وجود می آید و تعمیر آن ممکن است هزینه بر باشد؛ پخش باد گرم است. در صورت بروز برای رفع باد گرم کولر گازی با کارشناسان امیر سه سوت در تماس باشید.